A felhasználók költéseinek nagysága alapján az üzleti információt nyújtó szolgáltatók teszik ki a globális médiaipar legnagyobb részét: a vállalatok tavaly 69 milliárd dollárt költöttek világszerte üzleti információ vásárlására. A tanulmány szerint üzleti információt főként adott üzleti köröknek gyártanak, amit általában elektronikus úton adatbázisok felhasználásával terjesztenek. A konjunktúra várható élénkülésének köszönhetően 5-6 százalék körüli mértékben fognak növekedni az üzleti információkra fordított kiadások 2004-ben. A szélessávú internetszolgáltatás elterjedése a következő öt évben jelentősen javítja majd az üzleti adatbázisok széles körű továbbítását, új termékek megjelenését.
Hogy a kígyó biztosan a farkába harapjon, ahhoz a Periodical Publishers Association elemzése segít. Az ő felmérésük szerint ugyanis a döntéshozók sokkal szívesebben olvasnak hirdetést offline üzleti lapokban, mint az online médiákban. A reményt az adja meg, hogy - noha ez a csoport az interneten található információkat is elsősorban nyomtatva olvassa el - a vezetők 79 százaléka véli úgy, hogy az internet és az üzleti információk kiegészíthetik egymást.
Merre? Mikor? Mennyivel?
Az elmúlt hetekben számos az online hirdetési piacra vonatkozó adat és előrejelzés látott napvilágot, amelyek között egymásnak részben ellentmondó számsorok is találhatóak.