A spontán, nem tudatos marketing munkára utal az is, hogy a cégek igen kis hányada készít üzleti stratégiát, illetve annak részeként marketing tervet. A kisvállalkozások meglepően alacsony arányban végeztetnek piacfelméréseket, versenytárs-elemzéseket is.
A 2002. júniusában készült, telefonos megkérdezésen alapuló átfogó felmérés a hazai mikro-, kis-, és középvállalkozások körében a cégek marketinggel kapcsolatos aktivitását térképezte fel. A kutatás célja annak felmérése volt, hogy marketing szempontból mennyire felkészültek a hazai kis cégek a közelgő EU-s piaci csatlakozásunkra.
Mi az a marketing? - a kis cégek nem tudják
A kis cégek nagy többsége már érzi, hogy az értékesítés növelésére hasznos lenne alkalmaznia marketing eszközöket, ám a gyakorlati megvalósításig a legtöbben még nem jutnak el, s hiányosak az ismereteik arról, mi is a marketing - derül ki a MarketCom Tanácsadó Kft. tanulmányából, amelyet a Magyar Marketing Szövetség közreműködésével készített.