2,42 millió autót adott el a General Motors világszerte az első negyedévben. Ez 45 ezer autóval több, mint egy évvel korábban, vagyis az amerikai autóipari óriás 1,9 százalékos növekedést könyvelhetett el. A cég legnagyobb piaca Kína, az autók közel 40 százalékát itt értékesítették. A távol-keleti országban 82 ezer autóval adtak el többet, amely 9,4 százalékos növekedés. Ugyancsak bővülni tudott a cég Észak-Amerikában, amely a második legnagyobb piacuk (33 százalék). Az amerikaiak 6,1 százalékkal több kocsit vettek.
Európában, Dél-Amerikában és a többi nemzetközi piacon ugyanakkor komoly mínuszokat könyvelhettek el. Ebben nyilván benne van az orosz piac is, ahol például az Opel szinte megszűnt, de hozzájárult az is, hogy Európából kivonult a Chevrolet.
Ha országokra bontjuk a cég legnagyobb piacait, akkor Kína, USA, Brazília, Egyesült Királyság és Németország lesz a sorrend. Ezek közül Brazíliában 18,2 százalékos mínuszt „hoztak össze”, de a németeknél is 2,7 százalékkal esett az értékesítés volumene. A Vauxhall viszont Angliában 1,2 százalékkal nőtt.
(Forrás: media.opel.com)
A GM legnagyobb márkája a Chevrolet, amelyből több mint 1 millió kelt el világszerte, azonban ez is 4,3 százalékos visszaesést jelent. Az Opel és Vauxhall viszont 3 százalékkal több embernek kellett, a Buick 7,6, a Cadillac 2,5, a GMC pedig 14,5 százalékos volumenbővülést mutatott. A Cadillac egyébként a kínai piacon 23 százalékkal nőtt.
A GM a harmadik legnagyobb autóipari konszern a világon a 2014-es értékesítési adatok alapján. Látható ugyanakkor, hogy nincs nagy különbség a Toyota a VW és a GM számai között.
Find more statistics at Statista
mfor.hu