2002. július 9. 13:27

Számos bizonyítékkal alátámasztották már, hogy az internet hatékony eszköz lehet a brand építésben. Ráadásul mind gyakrabban merül fel olyan eset, amely során a web a brand építés költséghatékony eszköze, amennyiben a cross-media kampány megfelelően kerül mérésre.

Az interaktivitás kihasználása

Az online hirdetések gyakran közelebb állnak a nyomtatott sajtóban megjelenőhöz, mint a tv reklámokhoz. Gondoljunk csak bele sem a nyomtatott, sem az online hirdetések nem képesek olyan erőteljes érzelmi reakciót kiváltani, mint a tv reklámok. A webnek azonban megvan az az előnye a nyomtatott anyagokkal szemben, hogy a felhasználóknak lehetőséget ad a számukra szükséges információk elérésére. Ezekkel az információkkal a tapasztalatok szerint sokkal jobban lehet ösztönözni, mint egy statikus hirdetéssel.

Az online kapcsolatok áttételei

Legyen az egy mini-site a kapcsolatokról vagy egy online játék az emberek belegabalyodnak az online közösségekbe. Ezek a társaságok és közösségek a virtuális térben a legkiválóbb terepe a hirdetőknek, hogy eljuttassák üzeneteiket vagy tapasztalatokat az emberi értékeléséről. Ilyen módon közvetítve üzeneteket, tapasztalatokat - akár online szponzorálás formájában is - rendkívül hatékonyan ismertethetjük meg a brand fő attribútumait, még akkor is, ha az online hirdetéseknek nincs meg az a bizonyos hatásmechanizmusuk.


Összefoglalva rendkívül sok dolgot kell még megtanulnunk a webről, az online hirdetések alapos ismeretének még csak a kezdetén tartunk. Az mindenesetre biztosnak tűnik, hogy azok akik az internetet, mint médiaeszközt használják a marketing munka során szignifikáns előnyhöz juthatnak azokkal szemben, akik mellőzik a médiumot.