Takács Zsolt közel egymilliárdos vállalkozást épített fel öt év alatt, amely száz százalékban magyar tulajdonban van. A válság közel sem gazdaságélénkítő évei alatt, s mindössze 24 évesen indította el a TS Gastro Kft.-t; a cég gyermek-, és közétkeztetéssel foglalkozik.
Amikor Takács Zsolt ügyvezetőt arról kérdezem, mi a sikerének titka, gondolkodás nélkül sorolja a "hozzávalókat". Kell egy jó, megbízható szakmai vezetőtárs, akit a TS Gastroban Ságodi Nándor személyében talált meg. Aztán kell még szolgáltatói színvonal, a piac egyre mélyebb ismerete, ügyfélszemlélet, partnerekre való folyamatos figyelem, proaktivitás, és hogy az ember tudja, nincs megállás, mindig készen kell állni az új és újabb feladatok megoldására.
Mentális és fizikai edzettség
Újságíró szemmel nézve, ez utóbbi lehet a legnehezebb, főleg 28 évesen. Míg a többi hasonszőrű fiatal hétvégén elmegy bulizni a kollégáival, a barátaival, addig Takács Zsolt csak korlátosan teheti ezt. Bár nagyon jó a kapcsolat a kollégáival, legtöbbször nem velük megy hétvégén szórakozni, hiszen ő a vezető, akinek példát kell mutatnia. Nem alkalmazott, ő cégvezető, aki sohasem tudhatja, vajon mikor akad össze egy üzleti partnerrel, akire spicces állapotban például nyilván nem tenne jó benyomást. Az alkoholt azért is mértékkel fogyasztja, mert másnap, zúgó fejjel nehéz lenne helyzeteket kezelni, döntéseket hozni. Ha hétfőn kapok egy üzleti pofont, nem magyarázkodhatok azzal, hogy a hétvége bulizós hangulata miatt nem tudtam kivédeni – fogalmaz Takács Zsolt.
Hozzáteszi: az üzleti életre mentálisan és fizikálisan is készülni kell. Ez utóbbi miatt fontos szerep jut az életében a sportnak, például a crossfitnek, amely egy olyan fintess rendszer, és edzés filozófia, amely az élet minden kihívására is megfelelő választ adó, "funkcionális" erőt formálja, növeli.
Zsolt mentális felkészülését a korai kelések is elősegítik, gyakran ébred hajnali ötkor, s a munkaidő kezdetéig angolt tanul, vagy egyszerűen priorizálja az adott nap, időszak teendőit.
A vállalkozói lét azért nemcsak lemondásokkal jár, vannak „nyereségek” is – ismeri el a cégvezető. Legfőképp a maga ura, aki a célkitűzéseit maga fogalmazza meg, nem kell egy hierarchikus szervezetben várni a megfelelő döntésre, hanem ő maga dönt, s teszi a dolgát, sok-sok energiával és lelkesedéssel.
Másik vállalkozást is vezet
A mértékletesség, a józanság egyáltalán nem véletlen a cégépítőnél. Zsolt ugyanis nemcsak ezért az egy vállalkozásért felel. Mindössze 19 évesen hozta létre másik vállalkozását a GSM Takács-ot, és közel egy évtizedes munkája fekszik abban, hogy ma ez a vállalkozás a Vodafone legnagyobb viszonteladó partnere. Ennek a vállalkozásnak a sikerét nyilván nem veszélyeztetheti Zsolt más üzleti tevékenysége, így döntések kellettek ahhoz is, hogyan lehet az erőforrásait egészségesen megosztani a cégek között. A munkában itt is nagy segítséget jelentenek a szakértő, profi munkatársak, például Prazsák Eszter, aki a komplett értékesítésért felel, vele közösen dolgoztuk ki a motivációs és javadalmazási rendszert, amely az értékesítésorientált tevékenység miatt elengedhetetlen – emelte ki Takács Zsolt. Jelezte, emellett nagy tudatosság szükséges, jó időgazdálkodás és annak felismerése, hogy a két cég között milyen különbségek vannak, így milyen feladatokra, mennyi hangsúlyt kell fektetni. Például míg Vodafone viszonteladóként a GSM Takács a termékeket és például az árazási folyamatot készen „kapta”, addig a TS Gastro minden folyamatát a nulláról kellett felépíteni. Különbség, hogy míg az előbbinél – külön üzletágban – vállalati és egyéni ügyfelek részére is történik értékesítés, addig a közétkeztetés csak korlátozottan foglalkozik lakossági igényekkel. Külön feladatot adott, hogy a GSM Takács esetében, a Vodafone jóvoltából a brand folyamatosan épül és nagyon pozitív, addig a TS Gastro brandépítése a cégvezetés feladata.
2014-es tervek
A két vállalkozásnál a 2014-es célkitűzések is eltérőek. A tulajdonos nevét viselő cég, vagyis a GSM Takács jövőre a hatékonyabb működésre fókuszál, valamint további 3-4 értékesítési pontot kíván nyitni Vodafone viszonteladóként. Az országosan szolgáltató TS Gastro tudatos piacbővítésre készül, főleg nagyobb településeken szeretné elnyerni a köz-, és gyermekétkeztetési feladatokat. S, hogy mi a cégvezető álma? Tisztességes növekedés, lelkes és elkötelezett csapat, közepes árszínvonalon magas minőség, s ezeket megmutatni, transzparenssé tenni a partnerek, a döntéshozók és az intézmények felé. – Tulajdonképp "csak" ennyi a célkitűzésem – fogalmaz Takács Zsolt.
Hogyan vezetik, építik sikeres magyarok menedzserek a vállalataikat? Jöjjön el a II. Mfor.hu Inspirációs Konferenciára, ahol Takács Zsolt mellett sok más kiváló vezető osztja meg a tudását.
KI
mfor.hu