2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A légitársaságok kerozinszámlája az idén 80-90 milliárd dollár között lesz a tavalyi 63 és a tavaly előtti 44 milliárd dollár után - jósolta az IATA, a Polgári Repülésügyi Szervezet.

[ajanlo=474][igazitas=left/]Az IATA mindezek alapján biztosra veszi, hogy a tagtársaságok együttes vesztesége jóval több lesz annál a 6 milliárd dollárnál, amit az IATA ez év májusában számolt. Úgy kalkuláltak ugyanis, hogy a Brent nyersolaj átlagára hordónként 47 dollár körül lesz az idén, holott az már 54 dolláros átlagnál tart.

Minden egyes dollárnyi drágulás a légiközlekedési ipar költségeit éves szinten egymilliárd dollárral növeli - véli az IATA. A társaságok fennmaradását egyelőre a fuvardíjak emelése és a más jellegű költségek mérséklése segíti. Emellett pénz- és nyersanyagpiaci manőverekkel is segíthetnek magukon a cégek - idézi a szervezetet az MTI.

Az emelkedő kerozinárak miatt az Austrian Airlines (AUA) esetében az üzemanyagkiadás részaránya a teljes működési költségen belül a 2002-es 9,4 százalékról 2005 első felében 15,5 százalékra duzzadt, számolt be korábban az mfor.hu. Emiatt a légitársaságok kerozinár stoppot szeretnének. Míg 2001-ben egy tonna kerozin 260 dollárba került, jelenleg már 655 dollárt kell fizetni érte.
Több hagyományos és diszkont légitársaság után júliusban a Malév is úgy döntött, hogy a kőolajárak folyamatos növekedése miatt emeli az üzemanyag-pótdíjat. A nemzeti légitársaság július 12-ével menetrend szerinti járatain, szakaszonként átlagosan 3 euróval, a tengerentúlra közlekedő járatok esetében 6,5 euróval emeli a kerozin-pótdíjat. A Malév még tavaly június elején vezetett be menetrend szerinti járatain 4 eurós pótdíjat, amit szeptember elsejével a jelenleg is érvényes 7 euróra növelt.

A júniusban rekordmagasságot elért olajárra reagálva néhány fapados cég növelte a jegyárakat. A British Airways és a Lufthansa után a Germanwings, valamint a SkyEurope is úgy döntött, hogy a történelmi csúcsokat döntögető olajár láttán üzemanyag-pótdíjat vezet be, illetve emeli annak összegét.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!