2002-ben a Perfect Média Kft. jogvitába keveredett a kerületi önkormányzattal, mely 4,3 millió forintot követelt előbb bírság, majd területhasználat címén. A ház homlokzatának felújítása 29,7 millió forintra rúgott, melyet a reklámkihelyezés bőven fedezett. Arra azonban senki nem gondolt, hogy a kreatív anyagon elhelyezett reklámra is külön engedélyt kellett volna kérni. Az önkormányzat idén májusban változtatta meg a rendeleteket, ezzel zöld utat kapott a hálóreklám.
A megnövekedett keresletnek és nyomdatechnológiai fejlődésnek köszönhetően pár év alatt töredékére csökkent a kreatív anyagok előállítási költsége. A bérleti díjak viszont nem változtak. A felület bérbeadója vállalja, hogy a reklámbevételből beszáll a homlokzati felújításba. A társasházak már próbálják felsrófolni áraikat, egy frekventáltabb ház felületére akár 5-7 ezer forintot is kérhetnek, vagy versenypályázatot hirdetnek.
A reklám hatékonyságáról a szakértők véleményei megoszlanak. Egy-egy csomóponton áthaladó létszámot lehet mérni, de ebből nem lehet következtetni a hatékonyságra. Komolyabb mérésekre most készülnek a szakemberek, számolt be a Napi Gazdaság.
Kapcsolódó anyagok:
Reklámhét: A kreatív jöhet, a gagyi nem