A független hírmagazin, a Profil legfrissebb számában többoldalas összeállításban mutatta be az internetes vásárlás ausztriai fejlődését, hírül adva, hogy a 8,14 milliós országban ma már minden harmadik ember vásárol az interneten keresztül. A lap kimutatásai szerint 2000-ben még nem haladta meg az egymilliót az internetes vásárlók száma, tavaly viszont már 2,2 milliónyian költötték pénzüket az interneten keresztül, idén pedig várhatóan 2,3 milliónyian élnek majd ezzel a lehetőséggel.
Az internetes vásárlásra lehetőséget nyújtó cégek listáját Ausztriában az Amazon vezeti, mögötte pedig az eBay, az Eduscho, a Quelle, az A and M, az Otto Versand, a Conrad, a Donauland, a Lion.cc és az Universal Versand következik.
A Profilban ismertetett összesítés szerint az osztrákok leggyakrabban könyveket és folyóiratokat vásárolnak az interneten keresztül, az e cikkcsoporthoz tartozó áruk teszik ki az internetes vásárlások 40,8 százalékát. A második helyen a ruházati cikkek és a sportszerek állnak 27,2 százalékos részesedéssel, majd az utazással kapcsolatos vásárlások és foglalások 18,2, a CD-k és DVD-k 17,8 százalékos részesedéssel.
Az elektronikus eszközök 15,2 százalékos, a különféle belépőjegyek 12,8, a számítógépes programok 12,5, a számítógépek és a tartozékok pedig 9,4 százalékos részesedést értek el az ausztriai internetes vásárlásokban, írja az MTI.
Míg néhány évvel ezelőtt még a gazdagok kiváltságának számított az online vásárlás, ma már jó néhány országban természetessé vált ez a pénzköltési mód. 2001 és 2003 között az online vásárlás és az e-banking számított a két leggyorsabban terjedő internetes tevékenységnek. Az Egyesült Államokban a vásárlások aránya 44,1 százalékról 52,1 százalékra nőtt, míg a banki ügyintézéseké 17,4-ről 27,8 százalékra.
Lassan, de biztosan nő a hazai internetezők száma is. Noha még mindig a férfiak túlsúlya jellemző a neten, már a nők is igen aktívak. Termékek, szolgáltatások rendelésére, megvásárlására a gyakori internetezők 6 százaléka használja legalább hetente az internetet, további 31 százalék pedig ritkábban, nagyjából havonta ad le online rendelést.
Az internetes vásárlást azonban ennél valamivel többen próbálták már ki: 44 százalék vásárolt már így, és 10 százalék azok aránya, akik az online fizetést is kipróbálták. A 14-69 éves gyakori internetezők 15 százaléka pedig biztos abban, hogy fél éven belül rendelni fog valamit az interneten keresztül, további 27 százalékuk pedig valószínűnek tartja ezt.