3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ausztriában ma már a 14 évesnél idősebbek 34 százaléka használja ki az internet nyújtotta vásárlási lehetőséget. A hálón leginkább könyveket és folyóiratokat rendelnek szomszédaink.

A független hírmagazin, a Profil legfrissebb számában többoldalas összeállításban mutatta be az internetes vásárlás ausztriai fejlődését, hírül adva, hogy a 8,14 milliós országban ma már minden harmadik ember vásárol az interneten keresztül. A lap kimutatásai szerint 2000-ben még nem haladta meg az egymilliót az internetes vásárlók száma, tavaly viszont már 2,2 milliónyian költötték pénzüket az interneten keresztül, idén pedig várhatóan 2,3 milliónyian élnek majd ezzel a lehetőséggel.

Az internetes vásárlásra lehetőséget nyújtó cégek listáját Ausztriában az Amazon vezeti, mögötte pedig az eBay, az Eduscho, a Quelle, az A and M, az Otto Versand, a Conrad, a Donauland, a Lion.cc és az Universal Versand következik.

A Profilban ismertetett összesítés szerint az osztrákok leggyakrabban könyveket és folyóiratokat vásárolnak az interneten keresztül, az e cikkcsoporthoz tartozó áruk teszik ki az internetes vásárlások 40,8 százalékát. A második helyen a ruházati cikkek és a sportszerek állnak 27,2 százalékos részesedéssel, majd az utazással kapcsolatos vásárlások és foglalások 18,2, a CD-k és DVD-k 17,8 százalékos részesedéssel.

Az elektronikus eszközök 15,2 százalékos, a különféle belépőjegyek 12,8, a számítógépes programok 12,5, a számítógépek és a tartozékok pedig 9,4 százalékos részesedést értek el az ausztriai internetes vásárlásokban, írja az MTI.

Míg néhány évvel ezelőtt még a gazdagok kiváltságának számított az online vásárlás, ma már jó néhány országban természetessé vált ez a pénzköltési mód. 2001 és 2003 között az online vásárlás és az e-banking számított a két leggyorsabban terjedő internetes tevékenységnek. Az Egyesült Államokban a vásárlások aránya 44,1 százalékról 52,1 százalékra nőtt, míg a banki ügyintézéseké 17,4-ről 27,8 százalékra.

Lassan, de biztosan nő a hazai internetezők száma is. Noha még mindig a férfiak túlsúlya jellemző a neten, már a nők is igen aktívak. Termékek, szolgáltatások rendelésére, megvásárlására a gyakori internetezők 6 százaléka használja legalább hetente az internetet, további 31 százalék pedig ritkábban, nagyjából havonta ad le online rendelést.

Az internetes vásárlást azonban ennél valamivel többen próbálták már ki: 44 százalék vásárolt már így, és 10 százalék azok aránya, akik az online fizetést is kipróbálták. A 14-69 éves gyakori internetezők 15 százaléka pedig biztos abban, hogy fél éven belül rendelni fog valamit az interneten keresztül, további 27 százalékuk pedig valószínűnek tartja ezt.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!