2001. december 18. 11:00

A hivatásos gépkocsivezetőként betölthető munkák nagy részének elengedhetetlen feltétele, hogy a jelölt előbb egy pályaalkalmassági vizsgálaton bizonyítsa, hogy alkalmas a feladat elvégzésére.

Maga a vizsgálat papír-ceruza tesztből, műszeres képességvizsgálatból és egy pszichológussal folytatott beszélgetésből áll. A tesztben kérdésekre kell válaszolniuk a jelölteknek, a műszeres képességvizsgálaton pedig különböző gépeken kell bizonyítaniuk, hogy reakcióidejük normális, képesek koncentrálni, mozgásuk rendezett és koordinált. A kedvezőtlen minősítést 15 munkanapon belül meg lehet fellebezni, ilyen esetekben új vizsgálatra hívják be a jelöltet. A bukási arány egyébként a PÁV I vizsgálatnál a legnagyobb, 50 % körüli, a PÁV II-nél 30, a többinél pedig öt százalék körül alakul – avat be a statisztikákba dr. Perczelné. Az EU-hoz történő csatlakozásra való felkészülés jegyében tanulmány készül a helyi rendszerekről, annak érdekében, hogy a hazai rendszer azokkal is összhangban legyen. Szeretnénk továbbá azt is elérni, hogy a közlekedési szabálysértésekkel kapcsolatban bővüljön a rendkívüli vizsgálatra kötelezettek köre, a PÁV vizsgálat legyen összhangban a pontrendszerrel, és az utánképzéssel is. A cél ugyanis mindannyiunk közös érdeke, el kell távolítani a forgalomból a renitensként viselkedő gépkocsivezetőket.