4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Összesen 385 ezer látogató volt kíváncsi Európa (egyik) legnagyobb szabadtéri fesztiváljára, a Szigetre. A rendezvény költségvetése szponzorok nélkül is elérte az 1,85 milliárd forintot.

Az idei év programkínálata hatalmas érdeklődésre tartott számot, amit mi sem bizonyít jobban, hogy több mint egy héttel a Sziget kezdete előtt sem a hazai, sem a külföldi jegyirodákban nem lehetett már elővételes hetijegyet kapni a rendezvényre. Gerendai Károly, a Sziget Szervezőiroda vezetője elmondta: "Huszonötezer hetijegyet tudunk kiadni az egy hetes rendezvényre, aminek több mint 95 százalékát elővételben már megvásároltak. Ezer jegyet azonban a Sziget kezdetére biztosítunk azoknak, akik olyan helyről érkeznek, ahol nincs elővételes jegyértékesítés". Ezeket a jegyeket a rendezvény kezdetekor a Sziget bejáratánál, illetve a Nyugati téren felállított jegypavilonban lehetett megvásárolni.

[ajanlo=419][igazitas=right/] Új, hatékonyabb szponzoráció

A Sziget Kft. vezetői új szponzorációs politikát dolgoztak ki. Ez ahhoz a nemzetközi gyakorlathoz igazodott, mely szerint a nagy külföldi társfesztiválok - bár támogatóként ezeken is jelen vannak a nemzetközi márkák - saját rendezvényük nevét nem kötik össze ismert brandekkel. Másrészt a Sziget Kft. nevéhez kapcsolódó egyéb - különböző tulajdonosi szerkezetű - vállalkozások miatt a Szervezőiroda olyan szponzorációban gondolkodott, amelyben a "Sziget" név önálló brandként élhet tovább.

A nemzetközi porondon történő részvétel miatt a Sziget szponzort is váltott, nem a Pepsi, hanem a Coca-Cola üdítői voltak fogyaszthatók a helyszínen. Természetesen a váltásnak az volt a legfőbb oka, hogy a Coca-Cola szponzorálásával a rendezvény része lett a Coca-Cola által több európai országban újraindított Soundwave elnevezésű zenei programjának, bekerülve ezzel a nemzetközi fesztiválélet vérkeringésébe.

A fesztivál három fő támogatóval rendelkezik: a Pepsit váltó Coca-Cola üdítőital-gyártó, a tavaly bemutatkozó Dreher és a régi motoros Pannon GSM. Ezen cégek nemcsak anyagilag, hanem termékeikkel is támogatják a fesztivált. Az Arany Ászok márka látványos helyszínekkel várta a szigetlakókat. A Pannon GSM a megszokott Világzenei Nagyszínpad szponzorálásával járult hozzá a fesztivál kulturális rendezvényeinek kibővítéséhez.

A Szigeten is vásárolhattunk gazdaságosan

A szigetlakóknak sok problémát okozó vásárlás is megoldódott azzal, hogy a Tesco áruházlánc összesen 600 négyzetméteren, három éjjel-nappal nyitva tartó Tesco Sziget Market felállításával járult hozzá a rendezvény életéhez. A hosszas sorban állás elkerülése érdekében boltonként 4 pénztár folyamatosan működött. A nem önkiszolgáló rendszerben, pult mögül árusított cikkek széles skálája várta a látogatókat: a pékárutól kezdve a hálózsákon keresztül minden kapható volt, amire egy héten keresztül szükség lehetett.

Európai fesztiválunikum a harmadik kerület ellen

[ajanlo=451][igazitas=left/] A Sziget sikerét egyedisége is magában hordozza, hiszen nincs még egy olyan rendezvény, mely ekkora volumenű szabadtéri fesztivál lenne. Léteznek ugyan hasonló próbálkozások, ám a Szigetet egyik sem tudja felülmúlni sem nézőszámban, sem egyéb téren. A nagy európai fesztiválok általában csak 3-4 naposak, és nem annyira széles a kulturális programok választéka.

A fesztiválnak azonban a környéken lakók nem örülnek annyira. Mint arról az mfor.hu már beszámolt, már többször is komolyabb vita alakult ki a Sziget szervezői és a Tarlós István III. kerületi polgármester között. Tarlós azzal az indokkal, hogy a fesztiválról kiszűrődő hangos zene zavarja az óbudai lakosok esti nyugalmát, többször is a Sziget bezárásával fenyegetőzött. A béke kedvéért lépni kellett: az éjszakai koncerthelyszínek hangszigetelt sátrakba költöztek. Idén azonban ez nem volt elég, a polgármester megint hadat üzent a rendezvénynek, most már tanúkkal is bizonyítva véleményét.

Mint ismeretes, számos környéken lakó a Sziget idejére kénytelen elköltözni otthonából. Az élelmesebb "benszülöttek" azonban saját garázsbeállóikat, parkolóhelyeiket adják ki árusoknak vagy csak parkolni kívánó autós látogatóknak, természetesen budai vár árkategóriában.

Tunyogi Henrik

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!