A válaszok alapján első helyre a könyv került: a megkérdezettek közül több mint 212 millióan nevezték meg a könyvet a legutóbb vett három termék vagy szolgáltatás között. Több mint 135 millió ember szerzett be már a neten keresztül DVD-t vagy videojátékot és mintegy 135 millióan jutottak repülőjegyhez. Ezt követi 128 millióval a ruházati cikk a cipővel együtt. Meghaladja a 112 milliót azoknak száma, akik zene vagy CD letöltéséért fizettek, a 106 milliót pedig azoké, akik háztartási elektromos készüléket vettek.
Számítógépes hardvert közel 98 millióan szereztek be interneten, és 86 milliónál többen foglaltak szállodát vagy üdülést. A felmérés szerint Európában és Észak-Amerikában legnagyobb az online vásárlók száma, és a toplistát Németország vezeti Ausztria, valamint Nagy-Britannia előtt. Ezekben az országokban az internet-használók legalább 95 százaléka vett a világhálón legalább egyszer valamit, számolt be az MTI.
Figyelemre méltónak nevezi az összeállítás, hogy az interneten vásárló britek és németek kétharmada a megkérdezés előtti hónap során is használta ezt a beszerzési lehetőséget. Az európai online vásárlók átlagosan ötször vettek valamit egy hónap alatt, szemben az észak-amerikai havi 4-es gyakorisággal.
Kapcsolódó anyagok:
Minden harmadik osztrák interneten vásárol