A Napi Gazdaság által megkérdezett kereskedelmi láncok mindegyike az ünnep előtti három napra koncentrálódó forgalom felfutásáról számolt be. Az Auchan Magyarország Kft. egységeiben két számjegyű növekedést tapasztaltak, Gillemot Katalin, a cég kommunikációs vezetője elmondta: a húsvétspecifikus termékek átlagára 50 forinttal csökkent, mennyiségben 10 százalék feletti volt az eladások bővülése. Az édességekből is többet adtak el végül, mint tavaly, míg a sonka esetében jellemző volt a minőségi termékek iránti kereslet bővülése. Mindez azt jelzi, hogy a magyar háztartásokban nem csak az ár számít. Gillemot Katalin ugyanakkor megjegyezte, hogy a tendencia csupán most, a húsvéti időszakban alakult így, az év elején elsősorban az alacsonyabb árkategóriás termékek forgalma bővült, már ha lehetett ilyesmiről beszélni.
A CBA Kereskedelmi Kft. is elégedett a húsvéti forgalommal. Fodor Attila szóvivő 10-15 százalékos bővülésről beszélt, szerinte ez a recessziós időszakból való kilábalás első jele lehet - kérdés persze, kitart-e az erősödés. Az édességekből a cég hálózatához tartozó boltok nem tudtak forgalomnövekedést elérni, Fodor szerint maradt az ünnepek előtt mért erős, 5 százalékos visszaesés. Jó hír azonban a fogyasztók minőség felé fordulása.
A Tesco Global Áruházak Zrt. is forgalombővülésről számolt be közleményében, ám a cég nem a tavalyi húsvéthoz, hanem az ünnepek előtti átlagos kereskedelmi naphoz mérte a felfutást. Az elemzők szerint egyelőre kérdéses, hogy a láncok által közölt adatok képesek-e az országos átlagot pozitív irányba terelni. Az év első két hónapjában ugyanis töretlen volt a forgalomcsökkenés, nagy meglepetést jelentene, ha a húsvétnak sikerülne - akár időlegesen is - a trendet megfordítania.