2p

A vállalatok életében vannak jelentősebb ugrások vagy éppen töréspontok. Sikeres megoldásuk csak akkor lehetséges, ha a szervezet tagjai megértik és átérzik a változások fontosságát.

- Milyen szereplői vannak egy szervezeti változásnak? Ki az, akiknek döntő szerepe van a sikerben vagy a kudarcban?

- Felsővezetői támogatás nélkül nincs sikeres változás. Az erős, hiteles védnök legitimálja a fordulat folyamatait, katalizálja a változásokat, biztosítja a pénzügyi és emberi erőforrásokat, emellett szószólója a projektnek. A másik kulcsszereplő a "bajnok", a változás operatív irányítója, a projektvezető. Ő kommunikálja a részleteket, támogatja a munkatársakat és menedzseli a változást. A harmadik csoportot a munkatársak alkotják. Ők azok, akik a változás hosszú távú fenntartásában érintettek. Az ő támogatásuk nélkül az nem mehet végbe.

A HR feladata, hogy a szervezet működésén, folyamatain keresztül minden egyes szereplőt hozzásegítsen a sikeres változáshoz. Mindez persze csak akkor lehetséges, ha a HR maga is hiteles "változási bajnok".

- Milyen ismérvei vannak szervezeti szinten az érett változásmenedzsmentnek?

- A legjobb helyzetben azok a vállalatok vannak, amelyeknél egyrészt erős a változások vezetői támogatása, másrészt a változás stratégiai cél, harmadrészt mindenki belátta ennek szükségét és meggyőződésből ezért dolgozik, negyedrészt rutinná váltak a változási módszerek, eljárások és technikák. Emellett pedig az új elvárások teljesítésének megkönnyítése érdekében tréningeket, szakértőket kínál a munkaadó.

Forrás: Jobpilot

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!