4p

Nagyjából 180 ezer vendég vett részt a Torkos Csütörtök akcióban idén. Most először visszaélések is történtek az akció folyamán: volt olyan étterem, amely a megszokottnál drágább ételeket tartalmazó étlapot adott ki aznap. A Magyar Turizmus Zrt. felmérései azonban azt mutatják, hogy a vendégek többsége elégedett volt a kiszolgálással.

Csábító egynapos akció

Az előzetesen vártnál is többen, körülbelül 180 ezren ettek féláron idén a Torkos Csütörtök akció keretében a Magyar Turizmus Zrt becslése szerint. A kezdeményezésben részt vevő vendéglátóhelyek 45 százaléka (490 étterem) több mint nyolcvan főt látott vendégül – derült ki az éttermek által kitöltött online kérdőívek összesítéséből.

Idén közel 1100 étterem vett részt az akcióban, ennek több mint a fele (57,6 százaléka) vidéki városokban működik, 23,8 százalékuk Budapesten, 18,6 százalék pedig egyéb településen – közölte Róna Iván, a turisztikai cég vezérigazgatója csütörtöki sajtótájékoztatón.

A kampány sikeresnek mondható: míg nagyjából tízmillió forint jutott erre a társaság marketingkeretéből, addig a számítások szerint az egynapos akció által generált hírérték közel negyvenmillió forintot tett ki.

Az éttermek többsége betartotta a szabályokat

Az akcióban részt vevő vendégek elégedettek voltak a kezdeményezéssel, 92 százalékuk szeretne visszatérni az étterembe egy-két hónapon belül, és 98 százalékuk ajánlaná az éttermet barátainak – derült ki a M.Á.S.T. Piac- és Közvéleménykutató Társaság kutatásából. Bár a budapesti és miskolci asztaltársaságokat megkérdező felmérés szerint a megkérdezettek közül a legtöbben (92 százalék) a szabályok betartásával voltak elégedettek, visszaélések is történtek.

Voltak olyan éttermek, amelyek nem a szokásos étlapot hozták ki a vendégeknek, így esetlegesen drágább árakra lehetett számítani, aminek következtében az akció értelmét vesztette. Niklai Ákos, a turisztikai társaság elnöke újságírói kérdésre elmondta: arra nem készülnek, hogy nyilvánosságra hozzák azoknak az éttermeknek a listáját, amelyeknél hiányosságot tapasztaltak, ugyanakkor szigorítani fogják a részvételi szabályokat, egy éttermet pedig jövőre kizárnak az akcióból.

A magánszféra akciója

A kezdeményezés célja többek között az volt, hogy a szolgáltatásokat azok is igénybe vegyék, akik egyébként nem szokták. Kiderült, hogy a válaszadók negyede jellemzően a havi gyakoriságnál ritkábban keres fel egy-egy éttermet. A naponta étterembe járók aránya kilenc százalék, míg hetente 24 százalék jár étterembe. A legmagasabb arányban (41 százalék) a havi 1-3 alkalommal étterembe járók szerepeltek.


Budapesten a legtöbben (43 százalék) barátaikkal, míg Miskolcon partnerükkel (36 százalék) érkeztek az étterembe. Megállapítható, hogy a részvétel elsősorban a magánszféra eseménye, mindössze 9 százalék volt a munkatársaikkal, ügyfeleikkel érkezők aránya. Egy asztaltársaság létszáma átlagosan 4,37 fő volt.

Sokan foglaltak előre 

A vendégeknek 86 százaléka foglalt előre asztalt. A foglalás időpontja szerint megoszlottak a válaszadók: 37 százalékuk legalább a Torkos Csütörtök előtt két héttel biztosította asztalát, viszont körülbelül 20-20 százalékuk csak egy héttel hamarabb, a megelőző napokban vagy egyáltalán nem foglalt asztalt.

A Torkos Csütörtökön étterembe betérő vendégek 86,3 százaléka tudott előzetesen az akcióról - derült ki az internetes felmérésből. Az éttermek 83,9 százalékában jóval kedvezőbben, 14,9 százalékában kedvezőbben alakult a vendégforgalom, mint egy átlagos február eleji napon. Sok helyen teltházzal működtek az éttermek. A bevételek – az akció természetéből adódóan – kevésbé kedvező, de még mindig pozitív képet mutattak: a vendéglátóhelyek 53,4 százalékában jóval kedvezőbben, 39,5 százalékában kedvezőbben alakultak, mint egy átlagos februári napon.

K. Z.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!