A sikló elsősorban tömegközlekedési funkciókat látna el, ugyanakkor idegenforgalmi jelentősége is lenne - mondta Káli Sándor (MSZP) Miskolc polgármestere. Simon Gábor (MSZP) az önkormányzat belvárosi beruházásaiért felelős biztosa azt mondta: az Európai Unió pályázati kritériumai között egy ilyen közlekedési beruházásra akár száz százalékos támogatási lehetőség is adódhat. A miskolci önkormányzat - amennyiben a közgyűlés erre felhatalmazást ad - pályázatot nyújt be a beruházás megvalósítására, finanszírozására.
A tervek szerint a sikló az Avas alját kötné össze egy megálló közbeiktatásával a kilátóval, a 272 méter hosszúságú pályán az egyszerre ötven embert szállító szerelvények két perc alatt érnék el a végpontokat. A beruházás tervezett költsége 1,822 milliárd forint. A sikló üzemeltetése évente mintegy 100 millió forintba kerülne, és a tervek szerint a járművet miskolci tömegközlekedési bérlettel is igénybe lehet majd venni.
Káli Sándor közölte: céljuk, hogy a mintegy 40 ezer lakosú avasi lakótelepen élők minél hamarabb elérhessék a belvárost, és az is kívánatos, hogy a turisztikai vonzerőt jelképező avasi kilátót, és az ide tervezett látványparkot mind több miskolci, és ide látogató keresse fel.
MTI/Menedzsment Fórum