A Bosch először 2008-ban készítetett reprezentatív felmérést a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézettel a magyar lakosság autóhasználati és –javíttatási szokásairól. A társaság kutatását 2010 elején ismételte meg, a felmérés rámutatott arra, hogy a recesszió ellenére a háztartások közel fele saját tulajdonú gépjárművel rendelkezik, egyre több fiatal vezet kocsit, népszerűek a Magyarországon gyártott autók, és egyre többen fordulnak független, kis autószervizhez. Míg 2008-ban a háztartások közel 58 százalékának nem volt saját autója, 2010-ben már csak kevesebb mint 55 százaléknak.
Az elmúlt két évben a kocsival rendelkezők aránya különösen a vidéki városokban, a fiatalok körében és az alsó középosztályban nőtt. Ez utóbbi adat arra utal, hogy a gépkocsi nagyon fontos szerepet tölt be az emberek életében – a folyamatosan növekvő üzemanyagárak ellenére továbbra is használják autóikat.
A legnépszerűbb autók a Magyarországon gyárral is rendelkező márkák. A Suzuki és az Opel gépjárművek teszik ki a használt autók több mint kétharmadát. Mindemellett visszaesett a keleti gyártmányú gépkocsival rendelkezők aránya.
A Medián kutatása alapján az autókat egyre kevésbé javíttatják márkaszervizekben az autótulajdonosok. Csökkent, de még mindig az emberek közel tíz százaléka otthon, saját maga javítja az autóját. A szervizek esetében az autótulajdonosok számára a legfontosabb a garancia, a minőségi alkatrészek és a teljes körű szolgáltatások.
A kutatás szerint a Magyarországon 90 autószerelő műhellyel jelen lévő Bosch Car Service hálózata megőrizte piacvezető pozícióját, a legismertebb hálózat Magyarországon és a megkérdezettek körében több mint kétszer annyira ismert, mint a dobogó második helyén szereplő konkurens autószerviz. Összesen hét szervizhálózatot említettek a kutatásban résztvevők.
MTI/Menedzsment Fórum