2002. július 3. 09:46

Egyre többen hangsúlyozzák, hogy a hagyományos bannerek ideje lejárt. Arra a kérdésre, hogyan válhat akkor kellő hatékonyságúvá az online marketing kampány a rich media lehet a válasz.

Mire jó egy kattintás?

Amikor megalkotunk egy kreatív anyagot az lebeg a szemünk előtt, hogy minél nagyobb forgalmat generáljunk, legfontosabb szempontként pedig azt tekintjük, hogy a fogyasztók kattintsanak a hirdetésre. Hiába figyeljük azonban átkattintási arányt, a hirdetők soha nem tudják pontosan mérni a kampány teljes hatékonyságát, mivel ez a módszer meglehetősen pontatlan adatokat ad.

Íme egy példa. Ha egy bannernél az átkattintási arány egy százalék mit is jelent ez pontosan? Egy százalék jön át hozzánk és kér ajánlatot? Vagy egy százalék fog rögtön vásárolni? Ez az egy százalék megtud mindent a termékeinkről és szolgáltatásainkról és már el is tervezi, hogyan hasznosíthatná mindezeket a jövőben? Vagy ez az egy százaléknyi átklikkelő amit rápillantott a siteunkra már meg is nyomja a back gombot? A sikeres mérés csak a precíz értékesítési és marketing célok ismeretében lehetséges, ahol például a brandinget, a nyereséget és a megtérülést kell vizsgálni. A click-through ráta legjobb esetben is csak homályos megközelítést ad.

Az átkattintás azért is csalóka, mert gyakran magas arány esetén sem lesz hatékony a kampány. Ennek az lehet az oka, hogy a banner hiába hozza meg a kívánt eredményt, és csalogatja a hirdető termékének és szolgáltatásainak oldalára a látogatót, ha ott azután nem kap azonnali információt. A gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy nem szabad azzal számolni, hogy a fogyasztó majd felfedezi az oldalon a lehetőségeket. Ha nem kínálják tálcán a számára fontos információkat nem fogja a lehetőségeket vizsgálni, hanem azonnal kilépnek a honlapról.

Fontos szempont, hogy az online marketingeseknek ahhoz, hogy az általános marketing szempontoknak meg tudjanak felelni meg kell teremteniük azt a közönséget, amely immár nyitottan fogadja a hirdetéseket. Az online reklámok során figyeljünk arra, hogy nyújtsunk valami pluszt cserébe, amiért a látogató ránk szánja az idejét és a figyelmét. Érdemes mindezt összevetni azzal, hogy a hiredtésekkel szembeni távolságtartás mindaddig érvényes lesz, amíg nem találunk ki egy olyan eszközt amivel ezen a falon át tudunk törni. Jelenleg ez az eszköz a rich mediás hirdetések lehetnek.

Hogy valóban a rich media a gyógyír a az online hirdetések problémáira? Jelen pillanatban a válasz igen, de ha nem lépsz időben akkor a jövőben talán már egy újabb eszközzel kell megismerkedned.