Növekszik az Internethez kapcsolódó piaci csalások száma. Mindenki hallott a "Flaming Ford Website" esetéről, amelyben az öngyulladó Fordok rémtörténetei milliókba került a gyártónak, amíg az oldalt egy bírósági eljárásokra nem specializálódott ügyvédi csoport ki nem szimatolta, és fel nem lépett ellene. Hallott róla, hogy a múlt év áprilisában egy Kaliforniai high-tech cég részvényei az egekbe szöktek, majd összeomlottak egy nem létező Bloomberg oldalon megjelent hamis Bloomberg cikk miatt - és ez a befektetők millióiba került? Az Egyesült Államok National Consumers League-je felállított egy Internet Fraud Watch programot, hogy a cyber bűnözést felügyelje. És létezik egy Weboldal is (ScamBusters) ugyanennek a célnak szentelve. Ha többet akar megtudni látogassa meg a www.scambusters.com és www.fraud.org oldalakat.
A Csúf
A vállalatok és piac irányítók egyaránt kezdenek felügyeletet gyakorolni az Internet Hírcsoportok és online vitafórumok felett, figyelik a versenytársak lejáratását célzó, megtervezett félretájékoztató kampányokat, a hamis részvényeket, vagy a közönséget másképp mérgező dolgokat. Nemrég a Northwest Airlines is célpontja volt egy ilyen támadásnak, miután valaki közzétette egy légi utazási hírcsoportban, hogy a cég repülőgép-állománya nem biztonságos. A Heinz-et évekre visszavetette az a városi mítosz, miszerint vér tartalmaz a ketchup, amit gyártanak, a Procter and Gamble-t pedig az a koholmány, hogy a logója sátánista.
A vitacsoportok néhány mocskolódása sokkal inkább alattomos, mint sértő. Részt vett egy munka vitán? Győződjön meg a hírcsoportok és a "harcos oldalak" relevanciájáról, mert megbotránkoztathatják, hogy a tagok, akik átlagos alkalmazottaknak adják ki magukat, megkerülve az Ön kigondolt bevezetőjét, menedzsment történeteket mesélnek!
Mit tesz az Internet a befektetői kapcsolatokért?
A gyorsuló világban az információk korrekt, percre pontos tálalása nem csak a befektetők szempontjából kerül elő mind hangsúlyosabban, hanem maguk a cégek szempontjából is rendkívül fontos.