2p

A Seatnál is úgy döntöttek, hogy inkább a SUV-okra koncentrálnak, amelyeket egyrészt visznek, mint a cukrot, másrészt nagyobb árréssel is lehet adni őket, mint például a kompakt modelleket.

A Seat hamarosan felhagy az Altea és az Altea XL egyterű gyártásával és inkább a jövőben érkező SUV-jaira koncentrál – tudta meg az Autonews.

A két öregecske modell (illetve inkább egy modell két karosszériaváltozata) kilövése nem lesz nagy érvágás a cégnek, az első félévben ugyanis 10,5 ezret adtak el belőlük, amely a 216 500 darabos összeladáshoz képest nem egy nagy szám. Csak az összevetés kedvéért: a Renault Scenic-ből 62 500 kelt el ez idő alatt. Az Altea 2004-ben mutatkozott be, hosszabb változata pedig 2 évvel később.

Az első SUV 2016-ban érkezik, kinézetéről pedig a nemrég bemutatott 20V20 koncepció alapján lehet némi fogalmunk. A kocsi a VW csoport MQB platformjára épül, amellyre például a következő generációs VW Tiguan is.

A Seat emellett 2017-ben piacra dob egy kisebb városi terepjárót az Opel Mokka és a Renault Captur elllenében, 2020-ban pedig egy nagyobb méretű kocsival is kijönnek. Ha addig nem lépnek be újabb piacokra, akkor 2020-ra kínálatuk közel felét SUV-ok adják majd. Ez a stratégia ugyanakkor kevés kockázatot hordoz magában, ugyanis a városi terepjárók piaca a 2006-os 500 ezerről tavaly több mint 1,5 milliósra duzzadt, ha pedig hinni lehet az iparági becsléseknek, akkor 2020-ban elérheti a 2 milliót.

Kattintásra galéria nyílik!

A Seat 2015 első félévében 8,2 százalékkal több kocsit adott el éves bázison. Húzómodelljei a Leon és az Ibiza, de nagy egyterűje, az Alhambra is szépen teljesített.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!