A Seat hamarosan felhagy az Altea és az Altea XL egyterű gyártásával és inkább a jövőben érkező SUV-jaira koncentrál – tudta meg az Autonews.
A két öregecske modell (illetve inkább egy modell két karosszériaváltozata) kilövése nem lesz nagy érvágás a cégnek, az első félévben ugyanis 10,5 ezret adtak el belőlük, amely a 216 500 darabos összeladáshoz képest nem egy nagy szám. Csak az összevetés kedvéért: a Renault Scenic-ből 62 500 kelt el ez idő alatt. Az Altea 2004-ben mutatkozott be, hosszabb változata pedig 2 évvel később.
Az első SUV 2016-ban érkezik, kinézetéről pedig a nemrég bemutatott 20V20 koncepció alapján lehet némi fogalmunk. A kocsi a VW csoport MQB platformjára épül, amellyre például a következő generációs VW Tiguan is.
A Seat emellett 2017-ben piacra dob egy kisebb városi terepjárót az Opel Mokka és a Renault Captur elllenében, 2020-ban pedig egy nagyobb méretű kocsival is kijönnek. Ha addig nem lépnek be újabb piacokra, akkor 2020-ra kínálatuk közel felét SUV-ok adják majd. Ez a stratégia ugyanakkor kevés kockázatot hordoz magában, ugyanis a városi terepjárók piaca a 2006-os 500 ezerről tavaly több mint 1,5 milliósra duzzadt, ha pedig hinni lehet az iparági becsléseknek, akkor 2020-ban elérheti a 2 milliót.
A Seat 2015 első félévében 8,2 százalékkal több kocsit adott el éves bázison. Húzómodelljei a Leon és az Ibiza, de nagy egyterűje, az Alhambra is szépen teljesített.
mfor.hu