3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Hewlett Packard és a Compaq Computer fúzióját követően a PC piac második helyére visszaszoruló Dell, feladva korábbi értékesítési stratégiáját, új piacokra kíván betörni. A hárommilliárd dollárosra tartott white box gépek piaca, azonban a korábbi közvetlen értékesítés helyett közvetítőket igényel, így cég a jövőben kiskereskedelmet is ellátja márkajelzés nélküli gyártmányaival.

Az új számítógépet eleinte csak az Usában árusítják majd, 499 dolláros bevezető áron. Az úgynevezett "white box" piac, amely az amerikai PC eladások mintegy 30%-át teszi ki - ez leginkább a 200 alkalmazott alatti vállalkozások számítógépes rendszereiből tevődik össze -, évente 3 milliárd dolláros üzlet. Bár a cég az első évre csupán 380 millió dolláros bevételt tervez az új üzletből, de a Dell szándéka, a nyitás egy új, nagy reménnyel kecsegtető piac felé, egyértelmű. Ez látszik abból, hogy az eddig fölösleges láncszemnek tekintett viszonteladóknak finanszírozást nyújt a Dell.

Ez az új piac, bár egyelőre szabadnak tűnik, nem kockázatmentes. Még a legnagyobb cégek se értek el sikereket, sőt, maga a Dell is próbált már betörni ide nem egy alkalommal, de soha nem tudták ezt gazdaságosan megtenni. A vállalat most arra számít, hogy a viszonteladók, és azok a cégek, amelyek eddig összeszerelték ezeket a márkajelzés nélküli számítógépeket megpróbálnak a Dell segítségével boldogulni. Erre már csak azért is számíthatnak, mert a no-name komputereik igen jó minőségűek.

Az új piacok felé történő nyitás természetesen nem jelenti azt, hogy az eddigi sikeres stratégiának hátatfordítana a Dell.A cégnél közöltek szerint a kiskereskedelmi forgalomba bocsátott termékek esetén nem alkalmazzák azokat a módszereket - leltározás, árvédelem -, amelyek a közvetett értékesítéssel együtt szoktak járni. Tehát a vállalat megmarad a jól bevált, rendelésre készített számítógépgyártásnál.

Fontos eleme a terjeszkedésnek, ami egyben újszerűvé is teszi, hogy a cég a legjobb, legsokoldalúbb viszonteladókkal akar kapcsolatba kerülni, akik már nemcsak az értékesítéssel foglalkoznak, hanem egyéb szolgáltatásokat is nyújtanak ügyfeleiknek, olyanokat, mint a PC-k javítása, programok installálása, vagy számítástechnikai oktatás, és más ide kapcsolódó tevékenységek.

Hogy milyen nagy jelentőségű a Dellnek e döntése, jól mutatja, hogy a cégnél már kisebb forgalom növekedéssel is elégedettek lennének, ez a számítástechnikai ipar egy rosszabb, stagnáló periódusában különös fontossággal bírna. Ezért a vállalat körülbelül hasonló nyereséggel fogja árusítani ezeket a márkajelzés nélküli PC-it, mint a márkásokat.

Mindent összevetve a Dell bízik saját agresszív árstratégiájában, magas színvonalú termékeiben és szolgáltatásaiban. A cég vezetői szerint ezek a tényezők garanciát jelenthetnek arra, hogy a vállalat a közeljövőben visszaszerezze a világ vezető PC gyártó címét.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!