Az új számítógépet eleinte csak az Usában árusítják majd, 499 dolláros bevezető áron. Az úgynevezett "white box" piac, amely az amerikai PC eladások mintegy 30%-át teszi ki - ez leginkább a 200 alkalmazott alatti vállalkozások számítógépes rendszereiből tevődik össze -, évente 3 milliárd dolláros üzlet. Bár a cég az első évre csupán 380 millió dolláros bevételt tervez az új üzletből, de a Dell szándéka, a nyitás egy új, nagy reménnyel kecsegtető piac felé, egyértelmű. Ez látszik abból, hogy az eddig fölösleges láncszemnek tekintett viszonteladóknak finanszírozást nyújt a Dell.
Ez az új piac, bár egyelőre szabadnak tűnik, nem kockázatmentes. Még a legnagyobb cégek se értek el sikereket, sőt, maga a Dell is próbált már betörni ide nem egy alkalommal, de soha nem tudták ezt gazdaságosan megtenni. A vállalat most arra számít, hogy a viszonteladók, és azok a cégek, amelyek eddig összeszerelték ezeket a márkajelzés nélküli számítógépeket megpróbálnak a Dell segítségével boldogulni. Erre már csak azért is számíthatnak, mert a no-name komputereik igen jó minőségűek.
Az új piacok felé történő nyitás természetesen nem jelenti azt, hogy az eddigi sikeres stratégiának hátatfordítana a Dell.A cégnél közöltek szerint a kiskereskedelmi forgalomba bocsátott termékek esetén nem alkalmazzák azokat a módszereket - leltározás, árvédelem -, amelyek a közvetett értékesítéssel együtt szoktak járni. Tehát a vállalat megmarad a jól bevált, rendelésre készített számítógépgyártásnál.
Fontos eleme a terjeszkedésnek, ami egyben újszerűvé is teszi, hogy a cég a legjobb, legsokoldalúbb viszonteladókkal akar kapcsolatba kerülni, akik már nemcsak az értékesítéssel foglalkoznak, hanem egyéb szolgáltatásokat is nyújtanak ügyfeleiknek, olyanokat, mint a PC-k javítása, programok installálása, vagy számítástechnikai oktatás, és más ide kapcsolódó tevékenységek.
Hogy milyen nagy jelentőségű a Dellnek e döntése, jól mutatja, hogy a cégnél már kisebb forgalom növekedéssel is elégedettek lennének, ez a számítástechnikai ipar egy rosszabb, stagnáló periódusában különös fontossággal bírna. Ezért a vállalat körülbelül hasonló nyereséggel fogja árusítani ezeket a márkajelzés nélküli PC-it, mint a márkásokat.
Mindent összevetve a Dell bízik saját agresszív árstratégiájában, magas színvonalú termékeiben és szolgáltatásaiban. A cég vezetői szerint ezek a tényezők garanciát jelenthetnek arra, hogy a vállalat a közeljövőben visszaszerezze a világ vezető PC gyártó címét.
Módosuló stratégia a Dellnél
A Hewlett Packard és a Compaq Computer fúzióját követően a PC piac második helyére visszaszoruló Dell, feladva korábbi értékesítési stratégiáját, új piacokra kíván betörni. A hárommilliárd dollárosra tartott white box gépek piaca, azonban a korábbi közvetlen értékesítés helyett közvetítőket igényel, így cég a jövőben kiskereskedelmet is ellátja márkajelzés nélküli gyártmányaival.