2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A disztribúciós feladatok közül régebben a járműkövetés és az esetleges problémák kezelése és megoldása jelentette a legnagyobb gondot. Ma már a műholdas követési rendszereknek köszönhetően mindez nem ütközik nehézségekbe.

Tervezett disztribúció

A Drehernél nem a járműkövető rendszer volt az igazán fontos fejlesztési feladat, inkább a mögötte álló optimális kiszállítást tervező és a feladat-végrehajtást monitorozó rendszer. Így kitűnően tudják hasznosítani a rendszerbe tartozó tervezési és járműkövetési felületet is.

Ennek segítségével gépkocsinként (rendszám szerint) adják meg minden jármű napi feladatát, és a nap folyamán ezt így is ellenőrzik. A diszpécser a beérkező jelek alapján nemcsak a vizuálisan látható és hely szempontjából kontrollálható térképet látja, hanem előhívhatja azt a táblázatot is, amely az összes gépkocsira vonatkozó szállítási feladatokat mutatja, és erről egyenként lekérheti az őt érdeklő jármű minden addig beérkezett adatát és kontrollálni tudja a napi szállításban részt vevő összes kamion munkájának pillanatnyi állapotát. Ez egyebek mellett kihatással van a teljesítményre is. A beérkező adatok alapján a GPS jelzi a diszpécsernek a gépkocsi várható visszaérkezési idejét, és ezzel megadja azt a lehetőséget is, hogy előre tervezhessék a következő fuvarfeladatot a kamion számára. Ezzel pedig sokat javít a hatékonyságon és gazdaságosabbá teszi a disztribúciót.

A cég a GPS bevezetése előtt több olyan vállalattól kért adatokat a felhasználásra vonatkozóan, amelyek már hosszabb idő óta ennek segítségével bonyolítják a szállításokat. A kapott válaszokból kiderült, hogy a többi felhasználónál a bevezetés után mintegy 16 százalékkal csökkent a feladatok végrehajtására fordított idő, és – ami szintén nem mellékes – mindez kb. 7 százalékkal csökkentette a kiszállításra addig felhasznált költségeket. A logisztikai menedzser szerint azonban az igazán izgalmas az lesz, ha egy három hónapos intervallum után az adatok alapján maguk tudják lemérni, hogy mennyivel hatékonyabb a GPS rendszer.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!