Tervezett disztribúció
A Drehernél nem a járműkövető rendszer volt az igazán fontos fejlesztési feladat, inkább a mögötte álló optimális kiszállítást tervező és a feladat-végrehajtást monitorozó rendszer. Így kitűnően tudják hasznosítani a rendszerbe tartozó tervezési és járműkövetési felületet is.
Ennek segítségével gépkocsinként (rendszám szerint) adják meg minden jármű napi feladatát, és a nap folyamán ezt így is ellenőrzik. A diszpécser a beérkező jelek alapján nemcsak a vizuálisan látható és hely szempontjából kontrollálható térképet látja, hanem előhívhatja azt a táblázatot is, amely az összes gépkocsira vonatkozó szállítási feladatokat mutatja, és erről egyenként lekérheti az őt érdeklő jármű minden addig beérkezett adatát és kontrollálni tudja a napi szállításban részt vevő összes kamion munkájának pillanatnyi állapotát. Ez egyebek mellett kihatással van a teljesítményre is. A beérkező adatok alapján a GPS jelzi a diszpécsernek a gépkocsi várható visszaérkezési idejét, és ezzel megadja azt a lehetőséget is, hogy előre tervezhessék a következő fuvarfeladatot a kamion számára. Ezzel pedig sokat javít a hatékonyságon és gazdaságosabbá teszi a disztribúciót.
A cég a GPS bevezetése előtt több olyan vállalattól kért adatokat a felhasználásra vonatkozóan, amelyek már hosszabb idő óta ennek segítségével bonyolítják a szállításokat. A kapott válaszokból kiderült, hogy a többi felhasználónál a bevezetés után mintegy 16 százalékkal csökkent a feladatok végrehajtására fordított idő, és ami szintén nem mellékes mindez kb. 7 százalékkal csökkentette a kiszállításra addig felhasznált költségeket. A logisztikai menedzser szerint azonban az igazán izgalmas az lesz, ha egy három hónapos intervallum után az adatok alapján maguk tudják lemérni, hogy mennyivel hatékonyabb a GPS rendszer.
Műhold és marketing
A disztribúciós feladatok közül régebben a járműkövetés és az esetleges problémák kezelése és megoldása jelentette a legnagyobb gondot. Ma már a műholdas követési rendszereknek köszönhetően mindez nem ütközik nehézségekbe.