3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A reklámok kiszűrését lehetővé tevő digitális videók és a letölthető tévéműsorok elterjedésének kockázatát még csak most kezdik felismerni az amerikai televíziós hálózatok. A tét komoly: az elkövetkezendő öt évben 27 milliárd dollányi reklámbevételtől esnek el emiatt a legfrissebb adatok szerint.

A reklámok kiszűrését lehetővé tevő digitális videók és a letölthető tévéműsorok elterjedésének kockázatát még csak most kezdik felismerni az amerikai televíziós hálózatok. A tét komoly: az elkövetkezendő öt évben 27 milliárd dollányi reklámbevételtől esnek el emiatt a legfrissebb adatok szerint.

27 milliárd dolláros bevételkiesést okozhat a televíziós iparnak az elkövetkezendő öt évben a reklámszűrő eszközök és az on-demand televíziózás elterjedése, adta hírül az Advetising Age az Accenture tanácsadó cég legfrissebb felmérése nyomán.

A digitális videomagnót használó nézők már most is a hirdetések 70 százalékát szűrik ki az adásból, állítja a New York-i székhelyű társaság. Ez trend pedig várhatóan erősödik majd, mivel jelenleg csak az amerikai háztartások nyolc százalékában van digitális videokészülék, de az elkövetkezendő öt évben ez az arány elérheti a 40 százalékot is.

A legnagyobb televíziós társaságok vezetői mindeddig nem vették komolyan azt a fenyegetést, amit a digitális videomagnók terjedése jelent a reklámbevételeire. A téma legelőször éppen egy héttel az Accenture jelentésének nyilvánosságra hozatala előtt került szóba egy szakmai konferencián.

A tanácsadó cég adatai szerint az interaktív televíziózás sokkal nagyobb hatást gyakorol majd a hagyományos csatornákra, mint azt eddig bárki is gondolta volna. A televíziózási szokások megváltozása leszorítja majd az ezer néző elérésére számított hirdetési tarifát, miközben a reklámozóknak is nehezebb dolguk lesz, ha a közönség nagy tömegeit szeretnék elérni.

A tanulmány szerint az on-demand televíziózás a pontos mérési lehetőségek miatt biztosítja majd a hirdetők számára azt a megbízhatóságot, amire szükségük van. Ez a lineáris hirdetési csatornák számára komoly kihívást jelent majd. Az Accenture ennek megfelelően 2009-ig mindössze 3 százalékos növekedést jósol a hagyományos televíziós hirdetési piacon, szemben az eddigi 6-10 százalékos előrejelzésekkel. A különbség mintegy 27 milliárd dollár, ami az előző évi amerikai televíziós reklámköltés közel felét teszi ki.

A legnagyobb televíziós hálózatok is még csak most tették meg az első lépéseket afelé, hogyan dolgozzanak együtt hirdetőikkel az on-demand televíziózás világában; ennek egyik úttörője éppen az NBC Sci-Fi csatornája.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!