3p

A reklámok kiszűrését lehetővé tevő digitális videók és a letölthető tévéműsorok elterjedésének kockázatát még csak most kezdik felismerni az amerikai televíziós hálózatok. A tét komoly: az elkövetkezendő öt évben 27 milliárd dollányi reklámbevételtől esnek el emiatt a legfrissebb adatok szerint.

A reklámok kiszűrését lehetővé tevő digitális videók és a letölthető tévéműsorok elterjedésének kockázatát még csak most kezdik felismerni az amerikai televíziós hálózatok. A tét komoly: az elkövetkezendő öt évben 27 milliárd dollányi reklámbevételtől esnek el emiatt a legfrissebb adatok szerint.

27 milliárd dolláros bevételkiesést okozhat a televíziós iparnak az elkövetkezendő öt évben a reklámszűrő eszközök és az on-demand televíziózás elterjedése, adta hírül az Advetising Age az Accenture tanácsadó cég legfrissebb felmérése nyomán.

A digitális videomagnót használó nézők már most is a hirdetések 70 százalékát szűrik ki az adásból, állítja a New York-i székhelyű társaság. Ez trend pedig várhatóan erősödik majd, mivel jelenleg csak az amerikai háztartások nyolc százalékában van digitális videokészülék, de az elkövetkezendő öt évben ez az arány elérheti a 40 százalékot is.

A legnagyobb televíziós társaságok vezetői mindeddig nem vették komolyan azt a fenyegetést, amit a digitális videomagnók terjedése jelent a reklámbevételeire. A téma legelőször éppen egy héttel az Accenture jelentésének nyilvánosságra hozatala előtt került szóba egy szakmai konferencián.

A tanácsadó cég adatai szerint az interaktív televíziózás sokkal nagyobb hatást gyakorol majd a hagyományos csatornákra, mint azt eddig bárki is gondolta volna. A televíziózási szokások megváltozása leszorítja majd az ezer néző elérésére számított hirdetési tarifát, miközben a reklámozóknak is nehezebb dolguk lesz, ha a közönség nagy tömegeit szeretnék elérni.

A tanulmány szerint az on-demand televíziózás a pontos mérési lehetőségek miatt biztosítja majd a hirdetők számára azt a megbízhatóságot, amire szükségük van. Ez a lineáris hirdetési csatornák számára komoly kihívást jelent majd. Az Accenture ennek megfelelően 2009-ig mindössze 3 százalékos növekedést jósol a hagyományos televíziós hirdetési piacon, szemben az eddigi 6-10 százalékos előrejelzésekkel. A különbség mintegy 27 milliárd dollár, ami az előző évi amerikai televíziós reklámköltés közel felét teszi ki.

A legnagyobb televíziós hálózatok is még csak most tették meg az első lépéseket afelé, hogyan dolgozzanak együtt hirdetőikkel az on-demand televíziózás világában; ennek egyik úttörője éppen az NBC Sci-Fi csatornája.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!