Ősszel két új járatpárt indít a MÁV Rt. a trieszti kikötőbe, amelyekkel megnégyszerezheti áruforgalmát. Az olasz és szlovén kikötők észak-európai riválisaik piacát együtt igyekeznek elhódítani Közép- és Kelet-Európában. Az idén Magyarországra összpontosítanak. Trieszt 1,5 milliárd eurós (több mint 360 milliárd forintnak megfelelő) támogatást kapott az olasz kormánytól tengeri logisztikai bázisának fejlesztésére. Trieszt hat kilométerre fekszik Kopertől, a szlovén tengeri állomástól. A két kikötő között hamarosan megépül az összekötő vasúti vonal, amelyet a szlovén kormány - részben - abból a forrásból finanszíroz, amit az olasz állam saját költségvetéséből biztosít szomszédjának az infrastruktúra fejlesztésére. A trieszti kikötő már meg is állapodott a MÁV-val, hogy - akárcsak Koperbe - Triesztbe is heti két járatpárt indít a magyar vasúttársaság. Ennek révén a jelenlegi, évi négyezer konténernyi árumennyiség a négyszeresére is emelkedhet. A mediterrán kikötők erőteljes piaci offenzívába kezdtek, hogy növeljék piaci részesedésüket Közép- és Kelet-Európában és ezt a törekvést a törvényhozás is támogatja.
Nagyobb forgalmat szeretnének a mediterrán kikötők
A mediterrán tengeri állomások offenzívát indítottak észak-európai riválisaik részesedéséért.