2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A mediterrán tengeri állomások offenzívát indítottak észak-európai riválisaik részesedéséért.

Ősszel két új járatpárt indít a MÁV Rt. a trieszti kikötőbe, amelyekkel megnégyszerezheti áruforgalmát. Az olasz és szlovén kikötők észak-európai riválisaik piacát együtt igyekeznek elhódítani Közép- és Kelet-Európában. Az idén Magyarországra összpontosítanak. Trieszt 1,5 milliárd eurós (több mint 360 milliárd forintnak megfelelő) támogatást kapott az olasz kormánytól tengeri logisztikai bázisának fejlesztésére. Trieszt hat kilométerre fekszik Kopertől, a szlovén tengeri állomástól. A két kikötő között hamarosan megépül az összekötő vasúti vonal, amelyet a szlovén kormány - részben - abból a forrásból finanszíroz, amit az olasz állam saját költségvetéséből biztosít szomszédjának az infrastruktúra fejlesztésére. A trieszti kikötő már meg is állapodott a MÁV-val, hogy - akárcsak Koperbe - Triesztbe is heti két járatpárt indít a magyar vasúttársaság. Ennek révén a jelenlegi, évi négyezer konténernyi árumennyiség a négyszeresére is emelkedhet. A mediterrán kikötők erőteljes piaci offenzívába kezdtek, hogy növeljék piaci részesedésüket Közép- és Kelet-Európában és ezt a törekvést a törvényhozás is támogatja.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!