Az országos közéleti napilapokból eladott mennyiség 11-12 százalékkal csökkent, ám a Népszabadság az átlagnál valamivel rosszabb teljesítményt mutatott fel. A bulvárlapok piacát toronymagasan vezető Blikkből is kevesebb fogyott, miközben a második helyezett Bors - a konkurenshez képest alacsonyabb árának is köszönhetően - bő 15 százalékos növekedést ért el, ami egyedülálló teljesítménynek számít a nagy példányszámú újságok között. Nem példa nélküli, hogy egyszerre csökken a Blikk és nő a Bors példányszáma: ugyanez volt a helyzet az elmúlt év első negyedében is, igaz, akkor még Színes Bulvár Lap néven futott a kisebbik piaci szereplő.
Érdekes, hogy a napilapoknak konkurenciát jelentő, ingyenesen terjesztett Metropol (korábban Metro) újság példányszáma közel 11 százalékkal esett vissza, ami megfelel a piaci átlagnak, és vélhetően a krízisben megcsappant hirdetői aktivitást tükrözi.
Az elsősorban a nőket célzó heti bulvármagazinok eladott példányszáma ugyanúgy 5 százalék körüli csökkenést mutatott, mint a minőségi lapok közé sorolt Nők Lapja. A többé-kevésbé gazdasági témájú hetilapok között a Figyelő kétszer akkora mínuszt könyvelhetett el, mint a hétszer akkora példányszámú HVG. A közéleti hetilapok piacán csökkent a példányszámkülönbség a Heti Válasz és a 168 Óra között, miután az utóbbi apadása meghaladta az előbbiét, írja a Napi.
Menedzsment Fórum