Ezen a befektetői konferencián fogja ismertetni Stephen Elop, a Nokiához nemrégiben a Microsofttól átigazolt vezérigazgató az utóbbi időben várakozáson alul teljesítő Nokia talpra állításának stratégiáját. A vezérigazgató a héten tőle szokatlan drámai szavakkal ecsetelte a cégcsoport kritikus helyzetét a versenytársak előretörését hangsúlyozva.
A Nokia adózott eredménye 21 százalékkal csökkent a negyedik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, miután a versenytársak vevőket oroztak el a világ legnagyobb mobilkészülék gyártójától, így a csoport globális piaci részesedése 31 százalékra zsugorodott 35 százalékról.
A Nokia vezérigazgatója az eredmények ismertetésekor arról beszélt, hogy a piac növekedési kilátásai biztatóak, de elismerte, hogy a Nokia "nagy kihívásokkal néz szembe a versenyképességet és a kivitelezést illetően". Elemzők ezzel összefüggésben emlékeztetnek arra, hogy a Nokia számára különösen az okostelefonok jelentenek kihívást: az Apple iPhone készüléke "megadta az alaphangot" sok dizájn-tudatos vásárló számára, a Research in Motion BlackBerryjét pedig főként vállalati ügyfelek favorizálják.
"Az iparág megváltozott, s ideje, hogy a Nokia is gyorsabban változzon" - summázta akkor véleményét Stephen Elop.
MTI