2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

11 magyar logisztikai szolgáltató és ügyfeleik összefogásaként megalakult a Magyar Logisztikai Klaszter. A tagok között a magyar gazdaság szempontjából is meghatározó vállalatok találhatók, így a GYSEV, a Masped Rt., a MÁV Cargo és a Mol Rt.

Magyarországnak ki kell használnia azt a gazdasági előnyt, hogy a jövőben a növekvő kelet-nyugati és észak-déli áruforgalom központi logisztikai szolgáltatójaként szerepelhet - mondta Horváth Miklós, az újonnan létrehozott Magyar Logisztikai Klaszter (MLK) elnöke az MTI-nek.

[ajanlo=1501][igazitas=right/]A klasztert 11 magyar logisztikai szolgáltató és ügyfeleik hozták létre annak támogatására, hogy Magyarország a logisztikai tevékenység közép-európai központjává váljon. A vasúti, közúti és hajózási társaságok annak érdekében fogtak össze, hogy felgyorsítsák a különféle közlekedési módokat használó szolgáltatási rendszer bevezetését, amit az EU Közlekedési Politikája is támogat.

A tagságnak feltétele a jelentős árbevétel, így a klaszternek tagja többek között a GYSEV, a Masped Rt., a MÁV Cargo és a Mol Rt. Az elnök ismertetése szerint a cél, hogy a szakmai tömörülés a logisztikai iparág összes szolgáltatását lefedje. A klaszterben jelenlévő vállalatok vezetői felismerték: Magyarország növekvő logisztikai fontossága azt igényli, hogy határainkon túlnyúló szervezet jöjjön létre. Az elnök kijelentette: bár az alapító tagok mind magyar tulajdonban lévő vállalatok, a klaszter nyitott minden belépni szándékozó cég előtt. Az MLK azzal is hozzájárul majd a külföldi beruházások vonzásához, hogy ismerteti azokat a logisztikai befektetési lehetőségeket, amelyeket Magyarország kínál.

Az ígéretes kezdeményezés fontosságát jelzi, hogy több szakember is úgy véli, a balkáni országok uniós csatlakozásával Magyarországnak esélye van arra, hogy az Európai Unió területén regionális logisztikai központtá váljon. Ehhez azonban a vállalatok mellett kormányzati szándék is szükséges, az infrastruktúra további fejlesztése nélkül mindez elképzelhetetlen.

MTI / Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!