Egy most közzétett tanulmány szerint a magyar fogyasztói áruk piacán működő cégek jóval alacsonyabb jövedelmezőséggel működnek, mint a nemzetközi átlag.
A Czipin & Proudfoot Consulting által készített anyag szerint a hazai FMCG piacon a nyereségesség 1-2 százalékos, míg a nemzetközi átlag mintegy 6-8 százalék. A megkérdezett vállalatok 93 százaléka úgy vélte, a sikeres működés szempontjából az ellátási lánc hatékonysága döntő fontosságú – jelezte a felmérés eredményeit kommentálva a Czipin & Proudfoot Consulting ügyvezető igazgatója. Klaus D. Harrer elmondta: az ellátási lánc leginkább problematikus területeként a vállalatok 34 százaléka az értékesítést, 30 százaléka a logisztika-elosztás területét, 20 százaléka a készletezést, míg 16 százalék a termelést említette – számolt be a Világgazdaság. A megkérdezett cégek saját ellátási láncuk hatékonyságát átlagosan 79 százalékosra értékelték.
A vállalatok önértékelésének azonban jelentősen ellentmond vevőik, a kis- és nagykereskedelmi hálózatok értékelése. Az öt legjobban és öt legrosszabbul teljesítő beszállítóik közötti különbséget értékelve hatalmas, 30 százalékpontos rés mutatkozik.
Nálunk nem jó üzlet az FMCG
Egy most közzétett tanulmány szerint a magyar fogyasztói áruk piacán működő cégek jóval alacsonyabb jövedelmezőséggel működnek, mint a nemzetközi átlag.