2p

Egy most közzétett tanulmány szerint a magyar fogyasztói áruk piacán működő cégek jóval alacsonyabb jövedelmezőséggel működnek, mint a nemzetközi átlag.

Egy most közzétett tanulmány szerint a magyar fogyasztói áruk piacán működő cégek jóval alacsonyabb jövedelmezőséggel működnek, mint a nemzetközi átlag.

A Czipin & Proudfoot Consulting által készített anyag szerint a hazai FMCG piacon a nyereségesség 1-2 százalékos, míg a nemzetközi átlag mintegy 6-8 százalék. A megkérdezett vállalatok 93 százaléka úgy vélte, a sikeres működés szempontjából az ellátási lánc hatékonysága döntő fontosságú – jelezte a felmérés eredményeit kommentálva a Czipin & Proudfoot Consulting ügyvezető igazgatója. Klaus D. Harrer elmondta: az ellátási lánc leginkább problematikus területeként a vállalatok 34 százaléka az értékesítést, 30 százaléka a logisztika-elosztás területét, 20 százaléka a készletezést, míg 16 százalék a termelést említette – számolt be a Világgazdaság. A megkérdezett cégek saját ellátási láncuk hatékonyságát átlagosan 79 százalékosra értékelték.

A vállalatok önértékelésének azonban jelentősen ellentmond vevőik, a kis- és nagykereskedelmi hálózatok értékelése. Az öt legjobban és öt legrosszabbul teljesítő beszállítóik közötti különbséget értékelve hatalmas, 30 százalékpontos rés mutatkozik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!