Nyár közepétől jelenik meg a budapesti utakon a legújabb közterületi mozgó médiaeszköz, mely MobilPlakát néven száll ringbe.
Az a tény, hogy az óriás plakátokat az elsuhanó autóból, csak néhány másodperc erejéig van időnk csodálni, problémát okozott a marketing szakembereknek. A megoldást jelenthet a teherautóra szerelt plakát, amely az utakon haladva könnyebben és hosszabb ideig észlelhető. Az óriás plakátok további hiányosságai, hogy a napsütés és az eső, melyek hatására elszíneződhet, vagy egyszerűen leázhat, továbbá az esztétikai minőségi megjelenítés sem biztosított Ezekre a problémákra is megoldás a „guruló reklám felület”, a speciálisan erre a célra kialakított autó rakterének oldalain és hátulján az üveg felület mögött elhelyezett reklám biztonságban van a külső hatásoktól. Egy-egy ablak mögött maximálisan 7 plakát található feltekercselt állapotban és egy központi számítógép határozza meg, hogy a hirdetések milyen sorrendben gördülnek az üvegfelület mögé. Egy-egy hirdetés 10 másodpercig látható és 2 másodpercet vesz igénybe, míg egy új plakát legördül az ablak mögé. A plakátok anyaga lehetővé teszi, hogy sötétedés után hátulról megvilágítva este is jól láthatóak legyenek. Az autó oldalsó felületein 4,16 négyzetméteres, a hátsórészen pedig 2,8 négyzetméteres a látható hirdetési felület.
Budapest belvárosában július első hetétől három autó jelenik meg egyelőre, de idővel akár a 10-12 tovagördülő reklámot is láthatnak a fővárosiak, vidéken 30 autó üzembeállítását tervezik. A kezdetektől minden gépkocsi GPS követőrendszerrel van felszerelve, mely lehetőséget ad a megrendelőnek, hogy percnyi pontossággal kövesse az autók és ezzel együtt hirdetésének mozgását az utakon.
A szakember véleménye szerint az elérhető kontaktusszám a hirdetési forma egyedi és feltűnő megjelenése miatt igen magas lehet a közterületi eszközökhöz viszonyítva. Ugyanakkor a berendezés kialakítása nagy mozgásteret enged a kreatív ötleteknek is. Lehetőség kínálkozik akár egy mozgó vitrin létrehozására is. Ebben az esetben a plakátok feltekert állapotban maradnak és az ablakokon keresztül a teherautó belülről megvilágított raktere válik láthatóvá, melybe a méretkorlátok megtartása mellett bármi elhelyezhető. Szintén figyelemfelkeltést szolgálják, a teaser lehetőség és az úgynevezett "slot machine" hatás, melyben több plakát egymás mögötti alkalmazása és mozgatása nyújt nem mindennapi látványt.
Négy kerék, három reklámfelület
Nyár közepétől jelenik meg a budapesti utakon a legújabb közterületi mozgó médiaeszköz, mely MobilPlakát néven száll ringbe.