Az email marketing hatékonysága több tényezőtől függ, köztük a technikai paraméterektől, a szektor sajátosságaitól, az ajánlat specifikusságától, az adatbázis minőségétől és legfőképpen attól, hogy az érdeklődési körnek megfelelő ajánlatot küldtünk-e a címzettnek. Ezek a szempontok mind alakíthatják az email marketing eredményességi mutatóit, de a középértékek az alábbiak szerint alakulhatnak:
- Kézbesítési arány: 96,7 %
- Megnyitási arány: 25,4 %
- Átkattintási arány: 5, 0%
- Leiratkozási arány: 0,4 %
A DIMSZ a jövőben szeretné megismételni a benchmarkot, hogy a piac számára képet adjon a trendekről, a fogyasztói szokások változásáról és az adatbázis marketing irányairól.
Az Email marketing tagozat fő célkitűzései között szerepel az eDM ágazat súlyának növelése, az ágazat népszerűsítése a cégek felé és a fogyasztóbarát eDM kultúra kialakítása. A tagozat foglalkozni fog a hirdetési sztenderdek és targetálási lehetőségek bemutatásával, felméréseket végez az eDM-ek eredményességéről. A tagozat hamarosan egy spam guideline-t ad ki, mely egyaránt segíti a cégek és a fogyasztók tájékoztatását.
mfor.hu