2p

A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség Email marketing tagozata kézbesítési, megnyitási, leiratkozási és visszapattanási arányokat vizsgált saját gyűjtésű adatbázisra kiküldött email kampányok esetén. A tagozat fontosnak tartotta a benchmark létrehozását, hogy az ügynökségi és a hirdetői oldal is objektív számokat kapjon az eredmények méréséhez.

Az email marketing hatékonysága több tényezőtől függ, köztük a technikai paraméterektől, a szektor sajátosságaitól, az ajánlat specifikusságától, az adatbázis minőségétől és legfőképpen attól, hogy az érdeklődési körnek megfelelő ajánlatot küldtünk-e a címzettnek. Ezek a szempontok mind alakíthatják az email marketing eredményességi mutatóit, de a középértékek az alábbiak szerint alakulhatnak:

  • Kézbesítési arány: 96,7 %
  • Megnyitási arány: 25,4 %
  • Átkattintási arány: 5, 0%
  • Leiratkozási arány: 0,4 %

A DIMSZ a jövőben szeretné megismételni a benchmarkot, hogy a piac számára képet adjon a trendekről, a fogyasztói szokások változásáról és az adatbázis marketing irányairól.

Az Email marketing tagozat fő célkitűzései között szerepel az eDM ágazat súlyának növelése, az ágazat népszerűsítése a cégek felé és a fogyasztóbarát eDM kultúra kialakítása. A tagozat foglalkozni fog a hirdetési sztenderdek és targetálási lehetőségek bemutatásával, felméréseket végez az eDM-ek eredményességéről. A tagozat hamarosan egy spam guideline-t ad ki, mely egyaránt segíti a cégek és a fogyasztók tájékoztatását.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!