3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) ZRt. az év első kilenc hónapjában összesen 8,2 millió autópálya matricát adott el mintegy 24,5 milliárd forint értékben, ami 24, illetve értékben 19 százalékkal több, mint 2004 első kilenc hónapjában - közölte Winkler-Virág András, a társaság kommunikációs vezetője csütörtökön.

A növekedés oka alapvetően a gyorsforgalmi úthálózat bővülése és az ezzel párhuzamos forgalomnövekedés volt. Az eladott matricák 82 százalékát a D1-es, 3,5 tonna tömeg alatti autókra és motorkerékpárokra érvényes kategória tette ki, 15 százalékot a D4-es 12 tonna tömeg feletti járművekre, 1,1 százalékát a D2-es, 3,5-7,5 tonna közötti járművekre, míg 0,7 százalékot a D3-as, 7,5-12 tonna tömegű teherautókra vonatkozó matricák adták, számolt be az MTI.

Az ÁAK ZRt. a matricaértékesítésből származó bevételét teljes egészében az általa kezelt gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetésére és fenntartására fordítja. Állami támogatásban még a teljes hálózat 30 százalékát kitevő díjmentes szakaszok vonatkozásában sem részesül - közölte a kommunikációs vezető.

A legtöbb, 5,1 millió matricát a 4 napos változatból értékesítettek az év első kilenc hónapjában, 16 százalékkal többet, mint az előző év hasonló időszakában.

A januártól a 12 tonna feletti nehéz-tehergépjárművek számára bevezetett új, D4-es díjkategória jelentősen befolyásolta az értékesítési darabszámok eloszlását. E kategória 92 százalékát az 1 napos változat forgalma tette ki. Az egy napos - csak ebben a díjkategóriában kapható - matricák eladása folyamatosan nő, elsősorban a Magyarországon átutazó teherfuvarozók vásárlásai nyomán.

Az ÁAK szerint meglepő módon az emelkedés a legnagyobb forgalmat bonyolító nyári időszakot követően sem torpant meg, és szeptemberben tovább folytatódott. Ennek magyarázata elsősorban az lehet, hogy a fuvarozók fokozatosan ismerik meg az új matricatípust. A szezonalitás hatásai így valószínűleg csak a 2006. év havi értékesítési adataiban lesznek kimutathatók.

A D2 esetében kismértékű, a D3-nál pedig jelentős csökkenés figyelhető meg, ugyanakkor az első kilenc hónapban az új D4-es eladási mutatói jóval meghaladták az előzetes várakozásokat. Az új D4-es kategória az eladott matricák darabszáma alapján a második helyen áll.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Nehezményezik a fuvarozók az autópályadíj-emelés gyakorlatát
10 százalékkal lesz drágább az autópálya matricák ára
52,5 milliárd eurót érnek a német autópályák

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!