A pályázók között számos külföldi - osztrák, német, spanyol, portugál, francia, brit - cég, illetve azok itteni leányvállalata van jelen, de mellettük feltűnik egy-két magyar vállalkozás is - mint például a Betonút-csoporthoz tartozó Euroaszfalt Kft. és a Mahíd Zrt. -, ugyanakkor nincs ott a "megszokott" pályázók közé tartozó Hídépítő.
A most megadott referenciák alapján három cég juthat tovább a következő fordulóba február közepén, majd az ajánlatok értékelésekor az összességében legelőnyösebb lesz a befutó: a legnagyobb, 95-ös súlyszámmal a rendelkezésre állási alapdíj kockázatokkal kiigazított nettó jelenértéke, míg öttel a jótállás koncessziós szerződés megszűnésétől számított időtartama (maximum 24 hónap) szerepel a bírálatnál.
Az M6-os beruházással kapcsolatos országgyűlési határozat szerint a sztrádaszakasz becsült költsége nettó 150,2 milliárd forint, ami tartalmazza az általános iparági gyakorlatnak megfelelő ötszázalékos tartalékot. A nyertes az építés mellett az üzemeltetés jogát is megszerzi. A projekt költségeinek jelenértéke - vagyis az állami kötelezettségvállalási korlát - nettó 208,3 milliárd forint. Ez az összeg a beruházás, a 28 éven át tartó üzemeltetés, valamint a rendszeres és az időszakos felújítás költségeit is magában foglalja.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a cégek, konzorciumok milyen árajánlattal rukkolnak majd elő, de szakmai körökben úgy tartják, hogy komoly verseny várható, mivel a következő évek egyik utolsó nagy sztrádaberuházásáról van szó. Tovább élezi a versenyt, hogy több pályázó az elmúlt években nem bővelkedett megrendelésekben, így többen is kénytelenek voltak visszavenni korábban fölpumpált kapacitásukból, a maradékot pedig szeretnék teljes egészében kihasználni, írja a Napi Gazdaság.