2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 8-as út Várpalotát elkerülő mintegy 8 kilométeres szakaszának az építése 2013 első felében indulhat, de a már meglévő Várpalota és Veszprém közti szakaszt is felújítják - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. az MTI-vel hétfőn.

A Székesfehérvártól Veszprémig tartó fejlesztés a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében, európai uniós társfinanszírozással valósul meg. A projekt előkészítésére bruttó 4,35 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, a többi az EU támogatása.

Jelenleg a 8-as út négysávos Székesfehérvártól a leállított inotai erőműig, majd Várpalota nyugati kijáratától  Veszprémig. A NIF közleménye szerint egy új nyugati elkerülő utat kap Fehérvár, és ez már a 8-as út része lesz.

Korábbi információ szerint a majdan Kecskemétről induló, és a dunaújvárosi hídon át haladó M8 Székesfehérvártól nyugatra éri el az M7 autópályát, és halad tovább a már meglévő és 4 sávos 8-as út irányába. Az említett elkerülő út ennek a része lesz.

A Várpalotát elkerülő szakasz engedélyeztetési eljárását felfüggesztették, mivel a nyomvonal érinti a várpalotai szeméttelep területét. A szemétlerakó rekultivációs terve elkészült, a környezetvédelmi hatóság ezután járul hozzá a beruházáshoz. Folyamatban van Várpalota területrendezési tervének a módosítása is, amihez ugyancsak szükséges a környezetvédelmi hatóság előírásainak átvezetése. A NIF szerint az építési engedély kiadása 2011 közepén várható, és az építés - a tervek szerint - 2013 első felében kezdődhet, és három évig tart.

A Várpalota-Veszprém között meglévő 4 sávos szakaszt kiszélesítik, növelik a teherbírását, és elválasztót építenek a két-két sáv közé. Öskünél és Hajmáskérnél külön szintű csomópontot alakítanak ki. Veszprémben átépül a Budapesti úti csomópont, valamint külön szintűvé építik át a körgyűrű további csomópontjait, így az Almádi úti, a Füredi úti, a Tapolcai úti, és a Csatári úti csomópontokat is.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!