Az Eurotunnel, a Csalagút üzemeltetője bevételcsökkenést jelentett be a 2004-es forgalomra vonatkozóan. A vállalat szerint ezt a komptársaságok, illetve a fapados légitársaságok okozzák.
A bevétel 7 százalékos csökkenése Jacques Gounon elnök szerint annak tudható be, hogy a társaság az elmúlt években nem reagált kellőképpen az utazási piac változásaira. Ezzel együtt a cég 2003 első negyedévében 1,3 milliárd fontról 570 millióra csökkentette a veszteségeit - írja a BBC News.
A vállalat kidolgozott egy "Project DARE" elnevezésű tervet, amely jövőre fog teljesen beindulni, s a bevétel növekedését várják tőle. A cég szolgáltatásai iránti kereslet egyébként az utóbbi időben a kompokat sújtó rossz időjárás miatt nőtt, azonban az azokat üzemeltető vállalatok levitték az áraikat, így még mindig nagy konkurenciát jelentenek.
A társaságnak egyébiránt 6,2 milliárd fontra rúgó tartozása van, amely visszafizetési feltételeiről új tárgyalásokat kezdeményez a hitelezőivel. A cég köteles megkezdeni ez év végén tartozása kamatainak kifizetését, amire valószínűleg nem lesz képes. Ahogy a Menedzsment Fórum már korábban megírta, az újraütemezési tárgyalások legvalószínűbb végkimenetele egy csere lehet, melynek során a cég adósságai kifizetését törzsrészvényekkel válthatná meg. Ez azt jelentené, hogy a jelenlegi befektetők csak egy minimális befolyással bíró részvénycsomaggal rendelkeznének.
Tavaly áprilisban a francia részvényesi csalódottság bizottsági "puccsot" eredményezett. A teljes angol-francia igazgatás lecserélődött egy tisztán franciára.
Menedzsment Fórum
Nem bírja a fapados versenyt a Csalagút
Az Eurotunnel, a Csalagút üzemeltetője bevételcsökkenést jelentett be a 2004-es forgalomra vonatkozóan. A vállalat szerint ezt a komptársaságok, illetve a fapados légitársaságok okozzák.