A dél-koreai LG Philips csaknem ötször annyit keresett LCD-monitorjain folyó év harmadik negyedévben, mint a másodikban. Ez 227 milliárd wonos nettó nyereséget jelent, amely 218 millió dollárnak felel meg, az előző 41 milliárd wont hozó három hónapos periódushoz képest. Ez még mindig elmarad az előző évi 291 milliárdos profittól, amelyet a cég az év hasonló szakaszában szerzett, viszont elemzők szerint idén még tovább nőnek az eladások - írta a BBC News.
A japán Sharp vállalat vezérigazgatója, Toshishige Hamano a cég negyedéves sajtótájékoztatóján elmondta, hogy termelésük 15-30 százalékos mértékben fog elmaradni a piaci kereslettől annak ellenére, hogy elemzők jelezték a növekvő igényt. "Egyszerűen nem tudjuk a termelést a piac növekedésének mértékében emelni" - vélekedett a vezérigazgató.
Nem bírják a vásárlói rohamot az LCD-monitor-gyártók
Világszerte egyre nő a kereslet az LCD-panelek és -tévék iránt - jelentette be az LG Philips és a Sharp negyedéves jelentésében. Utóbbi egyszerűen nem képes kielégíteni a növekvő keresletet.