3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szórakoztató elektronika, cipő és kozmetika. Ezeknél a termékeknél legfontosabb a fiatalok számára, hogy neves márkát vásároljanak - derül ki a GfK Piackutató Intézet legújabb elméréséből.

Szórakoztató elektronika, cipő és kozmetika. Ezeknél a termékeknél legfontosabb a fiatalok számára, hogy neves márkát vásároljanak - derül ki a GfK Piackutató Intézet legújabb elméréséből. A kutatás a fogyasztói szokások alapján a 14-24 éves korosztályt négy kategóriába osztotta: vannak szkeptikusok, márkaelutasítók, vágyódók és márkaőrültek.

Egy-egy termékkategórián belül az ifjabb korosztály 50 százalékkal nagyobb része ragaszkodik kipróbált márkájához, mint a 30 évesnél idősebb vásárlók között: míg az ifjabb korosztály egyharmada ragaszkodik kiválasztott márkáihoz, addig ez az arány a 30 évnél idősebbek között valamivel kevesebb, mint 20 százalékos.

A jövő fontos fogyasztói, a 14-24 éves fiatalok életviteléről, gondolkodásmódjáról, értékrendjéről, szabadidős tevékenységéről 1500 fő megkérdezésével készült felmérés szerint a márka-tudatosság annak ellenére sem egységes, hogy egy-egy márka befolyásolhatja használója tekintélyét és megítélését kortársai körében. A GfK szerint a márka fontosságát elsősorban a fogyasztók anyagi körülményei határozzák meg: a havi 20 ezer forintnál több zsebpénzzel vagy saját jövedelemmel rendelkezők körében jóval nagyobb a márkafogyasztók aránya, mint a szerényebb körülmények között élőknél.

Az anyagi háttér döntő jelentőségét bizonyítja az is, hogy az önálló háztartásban, egyedül vagy párban élő fiatalok kevésbé márkahívők, mint azok, akik szüleikkel együtt laknak.

A saját háztartásban élők fele vélekedik úgy, hogy a márkás termékek minősége jobb a többinél, a szüleikkel lakóknak viszont 62 százaléka gondolja így. A kutatóintézet szerint mindez azt bizonyítja, hogy könnyebb a szülők pénzéből igényesnek lenni, mint a saját költségvetésből.

A kutatók felhívják a figyelmet arra, hogy eltér a márka fontossága akkor, ha egy terméket szükséglet kielégítésére vásárolnak, vagy ha használója fellépése, imázsa javítása érdekében veszi meg: például lányok számára a kozmetikum, fiúknak a cipő óriási jelképes jelentőséggel bír.

A márkákkal kapcsolatos vélemények alapján a 14-24 éveseket négy jellegzetes fogyasztói csoportba lehet sorolni. Legtöbben - a válaszadók 30 százaléka - a szkeptikusok csoportjához tartozik: elkölthető pénzük mennyisége átlagos, és kételkednek abban, hogy a márka automatikusan jobb minőséget és divatosságot jelent.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!