3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Stadler Rail Grouphoz tartozó Stadler Pankow GmbH 17 darab FLIRT típusú motorvonatra szóló megrendelést nyert el a német CBRail vasút-üzemeltető vállalattól. A megbízás értéke mintegy 60 millió euró, azaz 15 milliárd forint. Ezzel a Stadler Rail Csoport által eladott FLIRT-ök száma 180-ra emelkedik.

A 8 darab kétrészes és 9 darab háromrészes vonatra vonatkozó szerződést múlt hét végén írták alá a felek. A szerelvények 2007 végétől Észak-Rajna-Vesztfália tartományban az Essen-Siegen, Essen-Hagen, Hagen-Iserlohn és Hagen-Siegen szakaszokon közlekednek majd. A mostani kétrészes járművariáns kiegészíti a Németországban eddig rendelt 3, 4 és 5 részes kivitelű FLIRT-vonatok palettáját. A megrendelés volumene 60 millió eurót tesz ki, a Stadler Rail Group által eladott FLIRT-ök száma így 180 járműre emelkedik, derül ki az mfor.hu-hoz eljuttatott közleményből.

[ajanlo=521][igazitas=left/]A berlini és velteni telephelyekkel rendelkező Stadler Pankow GmbH a svájci Stadler Rail Group tagja. A 15 ezer négyzetméter területű Pankow-i telepen 1996 óta foglalkoznak regionális, gyorsvasúti és városi villamos járművek tervezésével, fejlesztésével és gyártásával, valamint azok karbantartásával. A csoporthoz négy további svájci telephely tartozik, a MÁV-tenderen győztes Stadler Bussnang AG, a Stadler Altenrhein AG, a Winpro AG, valamint a 2005. januárjában csatlakozott Stadler Weiden GmbH.

Mint ismert, a Közbeszezési Döntőbizottság (KDb) szeptember 13-án elutasította a Bombardier jogorvoslati kérelmét a MÁV-tender ügyben, így jogilag megnyílt az út az augusztus 15-én feltételekkel aláírt MÁV-Stadler szerződés hatályba lépése előtt. A 30+30 FLIRT motorvonat szállításáról szóló paktum életbe lépésére elvileg legkorábban október közepén kerülhet sor, az első szerelvények - a korábbi ígéretek szerint - 2006 tavasszal állnának forgalomba a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs és Budapest-Tatabánya vonalakon. Ennek bekövetkezte azonban - a féléves jogi huzavonának köszönhetően - jelenlegi állás szerint nem valószínű.

Eddig a MÁV rendelte a legtöbb FLIRT-vonatot

A helyzetet némileg bonyolítja, hogy a vesztes Bombardier Transportation GmbH továbbra sem mondott le a jogorvoslat eszközéről, s - miután az elmúlt hat hónapban három esetben a Közbeszerzési Döntőbizottságnál fellebezett - szeptember végén a Fővárosi Bírósághoz fordult. A német-kanadai járműgyártó cég azt kéri a bírói testülettől, hogy függessze fel a(KDb) szeptember 13-án hozott határozatának végrehajtását.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!