2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem kizárt, hogy a diszkont légitársaságokon kívül néhány hagyományos légitársaság is a megújuló Ferihegy 1-es terminálról közlekedtetheti járatait - mondta el Fórika Ibolya, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. kommunikációs igazgatója.

Nem kizárt, hogy a diszkont légitársaságokon kívül néhány hagyományos légitársaság is a megújuló Ferihegy 1-es terminálról közlekedtetheti járatait - mondta el Fórika Ibolya, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. kommunikációs igazgatója.

Fórika Ibolya megerősítette, hogy a felújítási munkák a tervezett ütemben haladnak, így várhatóan a nyár közepére elkészül a terminál, a 100 százalékos üzemelés azonban csak egy tesztidőszak után léphet életbe. Folyik az üzlethelyiségek kiadása is, azok többségét már bérbe vették.

Korábban az 1-es terminálról közlekedő diszkont társaságok a nyári menetrend kialakításánál eredetileg is a 2B terminál használatával számoltak. "Nem igaz, hogy a diszkont légitársaságok közül bármelyik is a kivonulást fontolgatná. A repülőtéri forgalom jelentősen nő, április végére várhatóan eléri a 2 milliót, amiből jelentős a diszkont cégek által szállított utasok aránya" - mondta el a szakember.

A Budapest Airport Rt. kommunikációs igazgatója szerint az 1-es terminál díjstruktúrájának kialakítására nemzetközi tanácsadócéget bízott meg a BA. "A tanácsadó elkészítette ajánlatát, amelyről várhatóan a napokban dönt az igazgatóság" - mondta. A díjkalkulációt ezt követően juttatják el a légitársaságoknak, és nem kizárt, hogy a hagyományos társaságok között is lesz olyan, amelyik az alacsonyabb szintű szolgáltatást nyújtó terminál mellett dönt. A kommunikációs igazgató példaként említette, hogy az 1-esen nem lesz business váró, utashíd és tranzit sem.

A felújított terminál évente 2,5 millió utast tud majd kiszolgálni, ami 800-1000 ügyfelet jelent óránként, ezzel a repülőtér utaskapacitása megközelíti a 8 milliót. A beruházás ÁPV Rt. által jóváhagyott becsült keretköltsége 8,7 milliárd forint. Az összköltség az épület átépítése és a korszerű utaskiszolgáló, valamint poggyászátvilágító rendszer mellett magában foglalja a forgalmi előtér, a parkoló és a kisgépes terminál fejlesztését is.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!