2p

Nem kizárt, hogy a diszkont légitársaságokon kívül néhány hagyományos légitársaság is a megújuló Ferihegy 1-es terminálról közlekedtetheti járatait - mondta el Fórika Ibolya, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. kommunikációs igazgatója.

Nem kizárt, hogy a diszkont légitársaságokon kívül néhány hagyományos légitársaság is a megújuló Ferihegy 1-es terminálról közlekedtetheti járatait - mondta el Fórika Ibolya, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. kommunikációs igazgatója.

Fórika Ibolya megerősítette, hogy a felújítási munkák a tervezett ütemben haladnak, így várhatóan a nyár közepére elkészül a terminál, a 100 százalékos üzemelés azonban csak egy tesztidőszak után léphet életbe. Folyik az üzlethelyiségek kiadása is, azok többségét már bérbe vették.

Korábban az 1-es terminálról közlekedő diszkont társaságok a nyári menetrend kialakításánál eredetileg is a 2B terminál használatával számoltak. "Nem igaz, hogy a diszkont légitársaságok közül bármelyik is a kivonulást fontolgatná. A repülőtéri forgalom jelentősen nő, április végére várhatóan eléri a 2 milliót, amiből jelentős a diszkont cégek által szállított utasok aránya" - mondta el a szakember.

A Budapest Airport Rt. kommunikációs igazgatója szerint az 1-es terminál díjstruktúrájának kialakítására nemzetközi tanácsadócéget bízott meg a BA. "A tanácsadó elkészítette ajánlatát, amelyről várhatóan a napokban dönt az igazgatóság" - mondta. A díjkalkulációt ezt követően juttatják el a légitársaságoknak, és nem kizárt, hogy a hagyományos társaságok között is lesz olyan, amelyik az alacsonyabb szintű szolgáltatást nyújtó terminál mellett dönt. A kommunikációs igazgató példaként említette, hogy az 1-esen nem lesz business váró, utashíd és tranzit sem.

A felújított terminál évente 2,5 millió utast tud majd kiszolgálni, ami 800-1000 ügyfelet jelent óránként, ezzel a repülőtér utaskapacitása megközelíti a 8 milliót. A beruházás ÁPV Rt. által jóváhagyott becsült keretköltsége 8,7 milliárd forint. Az összköltség az épület átépítése és a korszerű utaskiszolgáló, valamint poggyászátvilágító rendszer mellett magában foglalja a forgalmi előtér, a parkoló és a kisgépes terminál fejlesztését is.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!