Offline vagy online marketing, teszik fel sokan a kérdést, pedig a két megoldás elsősorban módszereiben más, s mindkettőnek vannak egyaránt előnyei és hátrányai is. A kisvállalkozás akkor dönt jól, ha mindkettőt használja, vélekedik a szakértő a Világgazdaság hasábjain.
[ajanlo=147][igazitas=left/]Az egyik legfontosabb eltérés, hogy a hagyományos marketing esetén döntenünk kell: újsághirdetés vagy direct mail, nagyobb tömeget célzunk-e meg vagy személyeket próbálunk elérni. Az e-marketing mindkettőre lehetőséget biztosít, hiszen egy mindenkihez szóló portál is lehet személyre szabott. Szelektálhatjuk a hirdetéseket az alapján, hogy ki látogat az oldalra. A másik fontos eltérés a működési mechanizmus. Míg a direct mail esetében a reakcióidő általában egy hét, az online alkalmazásnál legfeljebb egy nap, s akár azonnali vásárlásra is lehetőség nyílik.
Az online marketing az interaktivitásban, a közösségi funkcióban nyit széles üzleti mozgásteret, s mérhető is különböző szerverek segítségével. Az üzenet három fő célja az értékesítés ösztönzés, a márkaépítés és az információközlés. A két marketing megoldással mindezek más és más arányban érhetők el, állítja egy felmérés, mely médiaügynökségeket és hirdető vállalatokat kérdezett meg a témával kapcsolatban. Míg az ismeretlen cégeknek inkább az online médiát ajánlják, mely alkalmasabb az információközlésre, addig a már befutott vállalatok nyugodtan használhatják a televíziót és a közterületi hirdetéseket, írja a Világgazdaság.
Menedzsment Fórum
Nem csökken a hagyományos marketing jelentősége
Egyesek a hagyományos marketing megoldásokra voksolnak, míg mások az online alkalmazásokat részesítik előnyben. Az elemzők szerint azonban mindkettőt használnunk kell, ha eredményt szeretnénk elérni, írja a Világgazdaság.