[ajanlo=474][igazitas=left/]A brit pénzügyi szolgáltató, a Docucorp felmérése szerint tízből hatan folyamatosan figyelmen kívül hagyják a pénzügyi témájú leveleket, írja a BBC. Négyből három válaszadó bármi mást szívesebben olvasgat, mint a biztosítási kimutatásokat vagy a nyugdíjpapírt.
A kutatásból az is kiderült, sokszor a szegényes megjelenés, illetve a szöveg nehezen értelmezhetősége miatt hajítják félre az ügyfelek a pénzügyeikkel kapcsolatos leveleket. A legtöbben azonban egyszerűen unalmasnak találják a közölt információkat.
Tízből nyolc válaszadó szerint kifejezetten olyan nyelvezetű a szöveg, hogy ne értse meg az ügyfél, miről van szó. A probléma leginkább a 30 évnél fiatalabbak körében jelentős, közülük mindössze 15 százalék pillant rá pénzügyi kimutatásaira.
A válaszadók 68 százaléka vélte úgy, hogy a sok számot és érthetetlen kifejezést tartalmazó levelek közül a nyugdíjszámla a legkevésbé imponáló, míg 65 százalék saját jelzáloghitelének részleteit találta érdektelennek.
A felmérés készítői szerint az emberek fásultak, amiért a pénzügyi szektor is okolható. A nyugdíj információ az egyik legnehezebben értelmezhető levél, ami a brit postaládákba kerül.
Menedzsment Fórum
Nem érdekli a briteket az anyagi helyzetük
Hajlamosabbak a britek egy zabpelyhes doboz hátulján található információk elolvasására, minthogy végigböngésszék banki kimutatásaikat. A pénzügyi helyzetet elemző leveleket legtöbbjük egyszerűen unalmasnak találja.