3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Annak ellenére, hogy az idei első félévben 40,1 százalékkal esett vissza az eladott új személygépkocsik száma Magyarországon a tavalyi év hasonló időszakához képest, a sportautók értékesítésében nem mutatkozik visszaesés, sőt több mint 44 százalékkal több járművet adtak el ebben a kategóriában a tavalyi első félévhez képest - derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) a héten publikált adataiból.

A sportautók mellett a prémium terepjárók esetében is növekedést mért az MGE: 11 százalékkal több járművet adtak el az első félévben az előző év azonos időszakához képest.

Győző Gábor, az MGE elnöke az MTI-nek elmondta: ezekben a kategóriákban az ár nem befolyásolja a vásárlási szándékot, így a 3,6 millió magyar háztartásból még mindig van 6.000-8.000 olyan, amely megengedheti magának, hogy ilyen gépjárművet vásároljon. Hozzátette: az értékesített személygépkocsik több mint 80 százaléka a kis- és alsóközép kategóriába esik, így a sportautók és prémium terepjárók piaci részesedése igen csekély.

Az értékesítés növekedéséről számolt be az első félévben a Porsche: a márka importőre, a Porsche Hungaria az idén az első hat hónapban 57 Porschét adott el, míg tavaly ugyanebben az időszakban 51 darabot, ez csaknem 12 százalékos növekedés. Az eladott Porschék fele sportautó volt, a másik fele Cayenne luxusterepjáró.

Aradi Géza márkaigazgató szerint a prémium szegmens bővülése részben azzal magyarázható, hogy olyan vevők is megjelentek, akik egyfajta befektetési lehetőségként kezelik a nagyértékű autók vásárlását. Költéseiket a válság némileg befolyásolja olymódon, hogy más befektetésektől elfordulva ezúttal többet költenek luxusra.

A Porsche idei jó teljesítményét az is megalapozta a márkaigazgató szerint, hogy tavaly a válságtól függetlenül a tervezettnél alacsonyabb volt az értékesítés, mivel több megújított modell is az idei év első felében jelent meg a magyar piacon, és a vevők ezekre vártak. Az idei első hónapokban a vártnak megfelelő sikert hozta az új dízel Cayenne luxusterepjáró. Aradi Géza megjegyezte: a modell megjelenése nagy űrt töltött be, hiszen a kategóriában a versenytársak - a BMW, a Mercedes és az Audi - által eladott terepjáróknak is több mint 90 százaléka dízelüzemű.

Aradi Géza nagy reményeket fűz az ősszel megjelenő modellhez, a Panamerához is. Az új coupé limuzint élénk érdeklődés előzi meg, előrevetítve, hogy a Porsche márkának a második félévben sem kell csökkenéssel számolnia.

A héten nyitott új szalont Budapesten a Magyarországon új luxus autómárka, az Infiniti forgalmazója. A Nissan prémium kategóriájú márkájának kizárólagos forgalmazásáról az idén márciusban írták alá a szerződést az Infiniti Europe-pal. Nagy Dávid, az Infiniti magyarországi márkaigazgatója az MTI-nek elmondta: hosszú távra terveznek, és az első évben elsősorban a márka felépítése és megismertetése lesz a céljuk. 2010-től kezdik el forgalmazni környezetbarát dízel és hibrid modelljeiket, amelyektől a forgalom emelkedését várják - tette hozzá a márkaigazgató.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!