3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Annak ellenére, hogy az idei első félévben 40,1 százalékkal esett vissza az eladott új személygépkocsik száma Magyarországon a tavalyi év hasonló időszakához képest, a sportautók értékesítésében nem mutatkozik visszaesés, sőt több mint 44 százalékkal több járművet adtak el ebben a kategóriában a tavalyi első félévhez képest - derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) a héten publikált adataiból.

A sportautók mellett a prémium terepjárók esetében is növekedést mért az MGE: 11 százalékkal több járművet adtak el az első félévben az előző év azonos időszakához képest.

Győző Gábor, az MGE elnöke az MTI-nek elmondta: ezekben a kategóriákban az ár nem befolyásolja a vásárlási szándékot, így a 3,6 millió magyar háztartásból még mindig van 6.000-8.000 olyan, amely megengedheti magának, hogy ilyen gépjárművet vásároljon. Hozzátette: az értékesített személygépkocsik több mint 80 százaléka a kis- és alsóközép kategóriába esik, így a sportautók és prémium terepjárók piaci részesedése igen csekély.

Az értékesítés növekedéséről számolt be az első félévben a Porsche: a márka importőre, a Porsche Hungaria az idén az első hat hónapban 57 Porschét adott el, míg tavaly ugyanebben az időszakban 51 darabot, ez csaknem 12 százalékos növekedés. Az eladott Porschék fele sportautó volt, a másik fele Cayenne luxusterepjáró.

Aradi Géza márkaigazgató szerint a prémium szegmens bővülése részben azzal magyarázható, hogy olyan vevők is megjelentek, akik egyfajta befektetési lehetőségként kezelik a nagyértékű autók vásárlását. Költéseiket a válság némileg befolyásolja olymódon, hogy más befektetésektől elfordulva ezúttal többet költenek luxusra.

A Porsche idei jó teljesítményét az is megalapozta a márkaigazgató szerint, hogy tavaly a válságtól függetlenül a tervezettnél alacsonyabb volt az értékesítés, mivel több megújított modell is az idei év első felében jelent meg a magyar piacon, és a vevők ezekre vártak. Az idei első hónapokban a vártnak megfelelő sikert hozta az új dízel Cayenne luxusterepjáró. Aradi Géza megjegyezte: a modell megjelenése nagy űrt töltött be, hiszen a kategóriában a versenytársak - a BMW, a Mercedes és az Audi - által eladott terepjáróknak is több mint 90 százaléka dízelüzemű.

Aradi Géza nagy reményeket fűz az ősszel megjelenő modellhez, a Panamerához is. Az új coupé limuzint élénk érdeklődés előzi meg, előrevetítve, hogy a Porsche márkának a második félévben sem kell csökkenéssel számolnia.

A héten nyitott új szalont Budapesten a Magyarországon új luxus autómárka, az Infiniti forgalmazója. A Nissan prémium kategóriájú márkájának kizárólagos forgalmazásáról az idén márciusban írták alá a szerződést az Infiniti Europe-pal. Nagy Dávid, az Infiniti magyarországi márkaigazgatója az MTI-nek elmondta: hosszú távra terveznek, és az első évben elsősorban a márka felépítése és megismertetése lesz a céljuk. 2010-től kezdik el forgalmazni környezetbarát dízel és hibrid modelljeiket, amelyektől a forgalom emelkedését várják - tette hozzá a márkaigazgató.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!