A GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos által közösen létrehozott adatbázis, a Product Media Index (PMX) 2005/I. féléves adatainak tanúsága szerint ma Magyarországon minden tizedik mobil telefonkészülék tulajdonosról, azaz közel 585 ezer emberről tudjuk biztosan, hogy MMS küldésére és fogadására alkalmas készülékkel rendelkezik. Tekintve, hogy a tulajdonosok több készülékmárkával kapcsolatban is csupán a gyártó nevét ismerték biztosan, így a multimédiás üzenet küldésére és fogadására alkalmas készülékkel rendelkezők tényleges aránya ennél csak magasabb lehet.
Érdekes adat, hogy az MMS telefonnal jelenleg rendelkezők háromnegyede nem tervezi új készülék beszerzését, tehát vagy elégedett jelenlegi készülékével, vagy elképzelhető, hogy nincs pénze a cserére. Az ilyen készülékek tulajdonosai az országos átlagnál nagyobb arányban élnek a megyeszékhelyeken, és más városokban, arányuk a községekben lakók körében alacsonyabb. Talán nem meglepő módon főleg a fiatalokat hódította meg a kommunikációs technológia e vívmánya, hiszen a 15-39 éves korosztály az, melyben az MMS mobil az átlagosnál sokkal elterjedtebb: az ilyen készülékkel rendelkezők közel 70 százaléka ebből a korcsoportból kerül ki. Meglepő az MMS mobilosok aránya a szakmunkásképzőt végzettek körében, hiszen az eléri a 27 százalékot.
A közép- és felsőfokú végzettségűekre vonatkozó adatok - azt mondhatjuk - hozták a papírformát: ők együttesen 51 százalékot képviselnek az MMS mobillal rendelkezők között. Az MMS készüléktulajdonosok gazdasági aktivitásának vizsgálata sem hozott az általános vélekedésektől eltérő eredményeket: a tanulók és dolgozók körében felülreprezentáltak az ilyen készülékkel rendelkezők, míg a technológiai újdonságokat talán már annyira nem követő nyugdíjasok, illetve a munkanélküliek körében alulreprezentáltak.
Az MMS küldésre és fogadásra alkalmas készülékeket birtoklók jellemzően az országos átlag fölötti arányban rendelkeznek szórakoztató elektronikai cikkekkel: 26 százalékuk birtokol digitális fényképezőgépet, nem egészen 10 százalékuk digitális kamerát. E készüléktulajdonosok több mint a fele rendelkezik DVD lejátszóval, vagy házimozival, s 2 százalékuk tervez vásárlást; közel háromnegyedüknek van hifi berendezése, s közel két százalékuk tervezi ilyen berendezés vásárlását.
Menedzsment Fórum