3p

Szerdai döntésében a testület kimondta: a fuvarmegosztó appos vállalat is csak ugyanolyan taxis cég, mint a többi, így mostantól szigorúbb szabályok vonatkoznak majd rá.

Az innovatív koncepciója ellenére hagyományos közlekedési vállalatnak minősül az internetes fuvarmegosztó szolgáltatást nyújtó Uber, így érvényesíthető rá a hagyományos taxitársaságokra vonatkozó nemzeti szabályozás - mondta ki szerdai ítéletében az Európai Bíróság.

Uber-ellenes taxisdemonstráció Budapesten (MTI)

A döntés előzménye az volt, hogy a barcelonai taxis szövetség az Európai Bíróságon megtámadta a fuvarmegosztó vállalatot: szerintük nem szabadna, hogy az Uberre is érvényes legyen az EU-s szolgáltatásnyújtás szabadsága. Azzal érveltek, hogy nincs különbség a hagyományos taxik szemlélyszállító szolgáltatása és az Uber fuvaros gyakorlata között, márpedig az EU-ban a személyszállításra nem vonatkozik a szolgáltatásnyújtási szabadság. Az Uber ezzel szemben arról szerette volna meggyőzni a luxembourgi székhelyű törvényszéket, hogy nem egy fuvarozótársaság, hanem digitális szolgáltatást nyújt.

Ezt az ellenérvet söpörte most le az EB: döntésüket azzal indokolták, hogy a digitális platform, mellyel az Uber az okostelefonokon keresztül összeköti a kuncsaftot és a szolgáltatót, nem csak egy közvetítő eszköz, hanem természetszerűleg a személyszállítási szolgáltatás eleme, így a cég szolgáltatásának egészét az iparág részeként kell kezelni.

A döntés az EU tagállamokban kivétel nélkül mindenhol érvényes: az Uber a jövőben kizárólag az adott tagállami, helyi szabályozás által előírt jogosítványok és engedélyek birtokában végezheti a tevékenységét. Hogy ez pontosan mit jelent az Ubernek, azt egy, az eljárás folyamatát végig szorosan követő hazai ügyvédi iroda ügyvédje foglalta össze szerdai közleményében. Szimler Gergő, a KPMG Legal Tóásó Ügyvédi Iroda munkatársa szerint

„bár az ítélet országonként más és más terhet jelent a cég számára, a hatás mindenütt ugyanaz. Az Uber versenyelőnye minimálisra csökken, hiszen a taxi szolgáltatókkal azonos szabályoknak, engedélyezési eljárásoknak és biztosítéki követelményeknek kell megfelelnie. Budapesten ez a fix fuvardíj mellett, a kötelező vizsgákat, az autókra vonatkozó minőségi előírásokat és az kötelező sárga szín alkalmazást is jelenti, de a cég versenyelőnye azokban az országokban is minimálisra csökken, ahol nem ennyire szigorú a szabályozás."

via MTI, Guardian

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!