Mint ismert, a MÁV igazgatósága március 18-án döntött arról, hogy a Ganz Transelektro-Stadler nyerte a vasúttársaság 2004-ben 30+30 villamos motorvonat szállítására és karbantartására kiírt kétfordulós pályázatát.
A Közbeszerzések Tanácsának Közbeszerzési Döntőbizottsága (KDb) később ideiglenes intézkedést hozott, mellyel a jogvita befejezéséig megtiltotta a MÁV-nak, hogy aláírja a svájci-magyar konzorciummal a szerződést. A KDb intézkedésére azután került sor, hogy a tenderen vesztes Bombardier március 23-án jogorvoslati kérelmet terjesztett elő a KDb-hez.
A döntőbizottság 2005. április 19-én 8 óra 30 percre tűzte ki az ügy nyilvános tárgyalását. Az eljáráshoz rendelkezésére álló idő a kérelem beérkezését követő 30 nap - vagyis április 23. -, amely egy alkalommal 10 nappal meghosszabbítható. A határozatot előreláthatólag 2005. május 2-án hozzák nyilvánosságra.
A Bombardier emellett az EU belső piacokért felelős biztosa hivatalánál is panasszal élt. A hivatal a cég kérdésére megerősítette, hogy jogosult jogorvoslatot folytatni, amennyiben a magyarországi lehetőségek kimerülése után a Bombardier ezt kezdeményezi.
MTI/Menedzsment Fórum
Nem lép vissza a MÁV-tendertől a Stadler
A Stadler Bussnang AG legnagyobb magyar alvállalkozója, a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. szerint a konszernnak nincs szándékában visszalépni az elővárosi motorvonat tendertől. Ezt a lehetőséget a MÁV Rt. sem ajánlotta fel a cég számára.