Két jelentősebb ajánlatra is nemet mondott az utóbbi időben John Densmore, a The Doors egykori dobosa. A Cadillac autógyár 15 millió dollárt ajánlott a Break On Through című dal felhasználásáért, míg az Apple egy másik dalért korábban 4 milliót ígért.
"Vannak emberek, akik ezen a zenén vesztették el szüzességüket. Fiúk haltak meg Vietnamban ezeket a dalokat hallgatva. Volt, aki ezektől a számoktól öngyilkos lett. Amikor játszottunk, a színpadon volt valami titokzatosság, varázslat. Mindez nem eladó" - fogalmazott a dobos.
Break On Through felhasználását annak az egyezségnek az alapján vétózta meg Densmore, amelyet a banda még az 1960-as években, világhírnevük előtt kötött. Ezek szerint csakis közösen döntenek minden, az együttest érintő kérdésben. A másik két bandatag - Robbie Krieger gitáros és Ray Manzarek billentyűs - eleget tett volna az autós cég kérésének, de az örökösök támogatását élvező Densmore fékezi őket, számol be az MTI.
Augusztusban már egy alkalommal győzött a dobos, amikor a bíróság úgy ítélt, hogy a többiek nem csinálhatnak a jövőben XXI. századi The Doors címen műsort. Pedig, amikor még együtt játszottak, 1969-ben Densmore is igent mondott a Buick autógyár tv-reklámjára, amelyhez a Light My Fire motívumát használták fel. Akkor Morrison állította le a kampányt, miután dühében ripityára törte a berendezést a stúdióban. A dobos később beleegyezését adta a Pirellinek is, amikor a gumicég a Riders On The Stormot kérte. A végeredményt látva megbánta a döntést, az összeget végül jótékony célra fordította.
Hajdanvolt híres együttesek dalainak használata már régóta szerepel a reklámszakemberek palettáján, ám halott sztárokat csak az utóbbi időben kezdenek "alkalmazni". A megrendelő és a kampányt készítő cég munkáját is megkönnyíti az amerikai Manhassetben lévő marketing értékelő központ, mely legújabb szolgáltatásaként halott-indexet készít az egykori sztárok jelenlegi reklámértékéről.
A néhai csillagok iránti érdeklődés a retro-stílus térhódításával éledt fel, s tart még napjainkban is. Így került ismét a köztudatba Louis Armstrong, Humphrey Bogart vagy James Dean is. A tavaly közzétett adatok szerint a 22 legértékesebb sztár, illetve leszármazottaik mintegy 5 millió dollárt kerestek "szerepléseikkel".
Menedzsment Fórum