3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nemet mondott a The Doors volt dobosa, John Densmore a Cadillac 15 milliós reklámajánlatára, miután az Applet is kikosarazta. A zenész nem hagyja, hogy bolti árucikké silányuljanak generációk kedvencei.

Két jelentősebb ajánlatra is nemet mondott az utóbbi időben John Densmore, a The Doors egykori dobosa. A Cadillac autógyár 15 millió dollárt ajánlott a Break On Through című dal felhasználásáért, míg az Apple egy másik dalért korábban 4 milliót ígért.

"Vannak emberek, akik ezen a zenén vesztették el szüzességüket. Fiúk haltak meg Vietnamban ezeket a dalokat hallgatva. Volt, aki ezektől a számoktól öngyilkos lett. Amikor játszottunk, a színpadon volt valami titokzatosság, varázslat. Mindez nem eladó" - fogalmazott a dobos.

Break On Through felhasználását annak az egyezségnek az alapján vétózta meg Densmore, amelyet a banda még az 1960-as években, világhírnevük előtt kötött. Ezek szerint csakis közösen döntenek minden, az együttest érintő kérdésben. A másik két bandatag - Robbie Krieger gitáros és Ray Manzarek billentyűs - eleget tett volna az autós cég kérésének, de az örökösök támogatását élvező Densmore fékezi őket, számol be az MTI.

Augusztusban már egy alkalommal győzött a dobos, amikor a bíróság úgy ítélt, hogy a többiek nem csinálhatnak a jövőben XXI. századi The Doors címen műsort. Pedig, amikor még együtt játszottak, 1969-ben Densmore is igent mondott a Buick autógyár tv-reklámjára, amelyhez a Light My Fire motívumát használták fel. Akkor Morrison állította le a kampányt, miután dühében ripityára törte a berendezést a stúdióban. A dobos később beleegyezését adta a Pirellinek is, amikor a gumicég a Riders On The Stormot kérte. A végeredményt látva megbánta a döntést, az összeget végül jótékony célra fordította.

Hajdanvolt híres együttesek dalainak használata már régóta szerepel a reklámszakemberek palettáján, ám halott sztárokat csak az utóbbi időben kezdenek "alkalmazni". A megrendelő és a kampányt készítő cég munkáját is megkönnyíti az amerikai Manhassetben lévő marketing értékelő központ, mely legújabb szolgáltatásaként halott-indexet készít az egykori sztárok jelenlegi reklámértékéről.

A néhai csillagok iránti érdeklődés a retro-stílus térhódításával éledt fel, s tart még napjainkban is. Így került ismét a köztudatba Louis Armstrong, Humphrey Bogart vagy James Dean is. A tavaly közzétett adatok szerint a 22 legértékesebb sztár, illetve leszármazottaik mintegy 5 millió dollárt kerestek "szerepléseikkel".

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!