A vanília ízű cukros és diétás, illetve a cukormentes citromos kóla 2005 végétől nem lesz kapható az amerikai boltokban. Helyettük a cég két cherry-kólát vezet be, az úgynevezett Black Cherry Vanilla Coke cukorral, illetve a nélkül készített változatát. A vállalat szerint a 2002-ben és 2003-ban bevezetett vaníliás italok a jövőben még visszatérhetnek a boltok polcaira - írja a BBC News.
Csütörtökön a társaság azt is bejelentette, hogy két vaníliás üdítőjét Nagy-Britanniából is kivonja, s helyettük egy cseresznye ízű diétás terméket vezet majd be. A cég észak-amerikai szárnyának illetékese szerint az Egyesült Államokban megszűnő kólák jól fogytak az elmúlt három évben, összesen jóval több mint 250 millió rekesz fogyott belőlük. Felmérések szerint azonban az amerikai fogyasztók jelenleg inkább a cseresznyés italokra vágynak.
A Beverage Marketing kutatása szerint a vaníliás kóla eladásai 2004-ben 35 millió rekeszre zuhantak a 2002-es 90 millióról. A cukormentes változatból tavaly 13 millió rekesszel adtak el a két évvel ezelőtti 23 millióval szemben. A citromos diétás üdítőből mindössze 9,9 millió rekesz fogyott a bevezetésének évében mért 24 millióhoz képest.
Ahogy az mfor.hu már korábban közölte, a világ legnagyobb szendvicslánca, a Subway, szerdán bejelentette, hogy befejezte összes észak-amerikai éttermének Pepsiről Cocára való átállását. Világszerte több mint 23 ezer étterem árulja majd az üdítő-beszállító váltást követően a Coca-Cola termékeit. A tíz éves szerződés értékét szakértők 2 milliárd dollárra teszik.