Egy aktuális tanulmány szerint az elkövetkező években Németországban le fog lassulni a diszkontláncok növekedése, mivel egyre csökken a még meg nem hódított fogyasztói bázis. Azokra a vevőkre, akiket eddig nem sikerült becserkészniük, a jövőben sem számíthatnak állandó ügyfélként.
[ajanlo=474][igazitas=left/]Azon vásárlók között, akik jelenleg még nem tartoznak a diszkontláncok állandó vevői közé, több mint 50 százalékra tehető azok aránya, akik semmiféle késztetést nem éreznek arra, hogy a jövőben ilyen típusú üzletekben intézzék a szükséges bevásárlásokat. Ez a lényegi megállapítása annak a felmérésnek, amelyet a KPMG megbízásából végeztek el 1000 német háztartás bevonásával.
Míg a diszkontláncok elsősorban különösen alacsony áraikkal próbálják magukhoz vonzani az embereket, ezeknek a vevőknek az átlagosnál kevésbé számít az ár, indokolta a felmérés eredményét a Spiegelnek a kutatás vezetője. Ehelyett a termékek minőségére és frissességére helyezik a hangsúlyt, és emiatt továbbra sem keresik majd fel a Lidlt, az Aldit vagy a Pennyt.
Az elemzés szerint a diszkontláncok részesedése a német élelmiszer-kiskereskedelemben középtávon mégis emelkedni fog, 40-ről 45 százalékra. Ennek oka, hogy a diszkontláncok folyamatosan bővítik az árukínálatot, új üzletek sorát nyitják meg és növelik az eladóteret is.
Menedzsment Fórum
Nem mindenki vevő a Lidlre és társaira
Egy aktuális tanulmány szerint az elkövetkező években Németországban le fog lassulni a diszkontláncok növekedése, mivel egyre csökken a még meg nem hódított fogyasztói bázis. Azokra a vevőkre, akiket eddig nem sikerült becserkészni, a jövőben sem számíthatnak állandó ügyfélként.