A német Mummert tanácsadó cég által megkérdezett 800 ügyfél 86 százaléka utalja pénzét online, 82 százaléka számlája kezelésére veszi igénybe a bank online szolgáltatásait. A többi online szolgáltatást viszont általában nem vagy csak igen ritkán veszik igénybe.
Kiderült az is, hogy a német bankoknak csak csekély bevételük származik online szolgáltatásaikból. Kevesen igényelnek online pénzügyi és befektetési tanácsadást. Egyébként a megkérdezettek 16 százaléka azt mondta, hogy nincs internetes hozzáférése.
Míg a bankok online ügyfeleinek aránya magas, többségüknek alapvető kételyei vannak az online bankügyintézéssel kapcsolatban. A problémákat tartalmazó lista élén a biztonsági problémák állnak. Általában a személyes kapcsolat a helyi szervezettel nem túl fontos az ügyfeleknek. Elsőbbséget élvez, hogy a rendszer felhasználóbarát legyen, és a bankbiztonság is nagyon fontos.
Nem nagy deal az online szolgáltatás a bankoknak
Egy most közzétett tanulmány szerint az e-banking szolgáltatások terjedésének egyik komoly akadálya lehet, hogy igen csekély profitot tudnak rajta a pénzintézetek realizálni. Az ügyfelek többsége ugyanis csak a kedvezményes átutalási lehetőségekkel él.