2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Úgy látszik, még mindig nem zárult le teljes egészében a már mintegy fél éve húzódó MÁV-motorvonattender ügye. A vesztes Bombardier Transportation GmbH ugyanis szerdán a Fővárosi Bírósághoz fordult.

A német-kanadai járműgyártó cég azt kéri a bírói testülettől, hogy függessze fel a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) szeptember 13-án hozott határozatának végrehajtását, derül ki a cég lapunkhoz eljuttatott közleményéből.

[ajanlo=520][igazitas=left/]

Keresetében arra hivatkozik, hogy a KDb döntése - a közbeszerzési törvény (kbt) 91. paragrafusának 5. bekezdése alapján - jogsértő volt. Érvelésük szerint ugyanis a MÁV, mint ajánlatkérő megsértette a kbt azon rendelkezéseit, melyeket a Bombardier jogorvoslati kérelmében a KDB-nál korábban előterjesztett.

Keresetében a társaság arra is felhívja a figyelmet, hogy a határozat végrehajtása esetén nagyobb sérelem érné az adófizetőket, mint amekkora veszteség - elméletileg - érheti a MÁV-ot a szerződés teljesítésének késedelméből. Hozzáteszik: a KDb határozata helytelen irányban alakítja a közbeszerzési gyakorlatot.

[ajanlo=521][igazitas=right/]Mint ismert, a KDb szeptember 13-án elutasította a Bombardier jogorvoslati kérelmét a MÁV-tender ügyben, így jogilag megnyílt az út az augusztus 15-én feltételekkel aláírt MÁV-Stadler szerződés hatályba lépése előtt.

A döntőbizottság határozata szerint a MÁV-nak a kanadai-német vállalat mindhárom észrevétele tekintetében sikerült bizonyítania, hogy valamennyi eljárási elem során törvényesen járt el, állt a vasúttársaság korábbi közleményében.

A 30+30 motorvonat szállításaról szóló MÁV-Stadler paktum életbe lépésére elvileg legkorábban október közepén kerülhet sor, az első szerelvények - a korábbi ígéretek szerint - 2006 tavasszal állnának forgalomba a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs és Budapest-Tatabánya vonalakon.

A vasúttársaság korábbi közlése szerint a szállítás több hónapos csúszása eddig - csak az energiaköltségeket tekintve - közel nyolcszázmillió forintos veszteséget okozott a társaságnak, s így közvetve az adófizetőknek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!