A német-kanadai járműgyártó cég azt kéri a bírói testülettől, hogy függessze fel a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) szeptember 13-án hozott határozatának végrehajtását, derül ki a cég lapunkhoz eljuttatott közleményéből.
[ajanlo=520][igazitas=left/]
Keresetében arra hivatkozik, hogy a KDb döntése - a közbeszerzési törvény (kbt) 91. paragrafusának 5. bekezdése alapján - jogsértő volt. Érvelésük szerint ugyanis a MÁV, mint ajánlatkérő megsértette a kbt azon rendelkezéseit, melyeket a Bombardier jogorvoslati kérelmében a KDB-nál korábban előterjesztett.
Keresetében a társaság arra is felhívja a figyelmet, hogy a határozat végrehajtása esetén nagyobb sérelem érné az adófizetőket, mint amekkora veszteség - elméletileg - érheti a MÁV-ot a szerződés teljesítésének késedelméből. Hozzáteszik: a KDb határozata helytelen irányban alakítja a közbeszerzési gyakorlatot.
[ajanlo=521][igazitas=right/]Mint ismert, a KDb szeptember 13-án elutasította a Bombardier jogorvoslati kérelmét a MÁV-tender ügyben, így jogilag megnyílt az út az augusztus 15-én feltételekkel aláírt MÁV-Stadler szerződés hatályba lépése előtt.
A döntőbizottság határozata szerint a MÁV-nak a kanadai-német vállalat mindhárom észrevétele tekintetében sikerült bizonyítania, hogy valamennyi eljárási elem során törvényesen járt el, állt a vasúttársaság korábbi közleményében.
A 30+30 motorvonat szállításaról szóló MÁV-Stadler paktum életbe lépésére elvileg legkorábban október közepén kerülhet sor, az első szerelvények - a korábbi ígéretek szerint - 2006 tavasszal állnának forgalomba a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs és Budapest-Tatabánya vonalakon.
A vasúttársaság korábbi közlése szerint a szállítás több hónapos csúszása eddig - csak az energiaköltségeket tekintve - közel nyolcszázmillió forintos veszteséget okozott a társaságnak, s így közvetve az adófizetőknek.
Menedzsment Fórum