2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az amerikai PepsiCo és a francia Danone úgy döntött: nem vesz részt a brit édesipari és italgyártó csoport, a Cadbury Schweppes európai italgyártó érdekeltségének az aukcióján. Egy befektetési társasággal közösen pályáztak volna az üzletágra, ám a terv meghiúsult.

A két vállalat egyike sem nyújtott be ajánlatot az aukció első fordulóján, így a többi fordulón tőkebefektető társaságok - a hírek szerint az Apax, a Permira, a BC Partners, a CVC Capital - fogják uralni a terepet.

A brit édesipari és italgyártó Cadbury Schweppes szeptember elején jelezte, hogy eladja európai italgyártó érdekeltségét, és a jövőben a jövedelmezőbb üzletágakra koncentrál, beleértve az Egyesült Államokat is. A cég azt nem közölte, hogy mennyit kér az üzletrészért, elemzők 1 milliárd fontra (1,5 milliárd dollárra) teszik az italgyártó vállalat piaci értékét, írja az MTI.

Az eladásból származó bevételeket a Cadbury a társaság nettó adósságának csökkentésére szánja, ez jelenleg 3,4 milliárd font. A vállalat 2003 közepén költségtakarékossági programot indított válaszként az éleződő versenyre. A jövedelmezőség javítása érdekében bezárta világszerte működő 133 gyárának 10 százalékát, s ugyanennyivel csökkentette dolgozóinak létszámát is. A karcsúsítási programmal a cég 400 millió fontot kívánt megtakarítani, de úgy tűnik, ez sem volt elég.

A Cadbury világszerte 50 ezer embert foglalkoztat, ebből 7 ezret Nagy-Britanniában. A cégcsoport profitjának fele az észak-amerikai piacokon értékesített italokból származik, mint például a Dr Pepper és a 7up (ez utóbbi a magyar füleknek is ismerősen csenghet). Az idei év első felében 6,1 százalékkal 244 millió fontra nőtt a cég adózott eredménye a eladások növekedésének köszönhetően: az árbevétel 3,13 milliárd fontra nőtt az előző évi 2,95 milliárdról.

Ahogy arról az mfor.hu már korábban beszámolt a vállalat italgyártásban az amerikai piac harmadik legnagyobb szereplője (a Coca-Cola és a Pepsi mellett), piaci részesedése körülbelül 14,5 százalékos. A Cadbury egyébként egy diétás italának, a cukormentes Dr. Peppernek köszönheti az eredményt, amelynek az utóbbi időben 16 százalékkal nőtt a forgalma. A Magyarországon is ismert termékük, a 7up viszont most szorult le először a szénsavas üdítők top tízes amerikai listájáról, amit immár húsz éve állítanak össze.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!