[ajanlo=491][igazitas=left/]A német reklámpiac az egyik leglassúbb növekedést produkálja a világon, idén például előrejelzések szerint kevesebb mint 1 százalékkal fog nőni. Ebből az is következhetne, hogy a bevételt hajszoló tévécsatornák minden lehetőséget megragadnak a reklámozás terén. Most mégsem ez történt, mégpedig egyértelmű okok miatt: nem akarták saját üzletüket rontani - írja az International Herald Tribune.
Az RTL szóvivője szerint egy újság sem közölne olyan reklámot, amelynek szlogenje: "Ne olvasd, dobd el!" A cégek eddig is tartózkodtak az olyan médiumban való reklámozástól, amely számukra kínos dolgokkal foglalkozott. Az azonban eddig példátlan volt, hogy egy tévétársaság ne reklámozzon valamit, ami nem sérti a közerkölcsöt, vagy nem törvénybe ütköző. A Stern szóvivője szerint az ő lapjuk csak akkor nem közölne le egy reklámot, ha az politikailag, vagy morálisan szélsőséges lenne.
A szóvivő elismerte, hogy a hirdetés visszautasítását és az ezzel kapcsolatos sajtóvisszhangokat ingyenreklámként is lehet értelmezni, állítása szerint céljuk azonban nem ez volt. "Sokkal jobban jártunk volna, ha el tudjuk helyezni hirdetésünket, ahogy terveztük" - mondta.
Menedzsment Fórum
Nem reklámozhat tévében a Stern
Nem kapott reklámidőt a nagy német tévétársaságoknál a Stern hírmagazin. A lap augusztus 25-i számát szerette volna reklámozni, amelynek címlapján a "Miért olyan unalmas a televízió?" című cikk szerepelt. Az írás olyan családokat mutat be, amelyek teljesen elfordultak a tévétől.